۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: 55339494

این پارک مشتمل بر چندین بخش از جمله مجموعه تندرستی و و بهسازی و رسیدگی به پارک بهشت است. در پارک بهشت پیست دوچرخه سواری و یازده هزارمترمربع پیاده راه تندرستی جانمایی شده است.

آشنایی با پارک تندرستی فردیس

به گزارش سلام نو، پارک تندرستی فردیس، یکی از وسیع‌ ترین بوستان‌ های استان البرز است. در این پارک سرسبز و زیبا می توانید قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید کنید. امکانات ورزشی مختلف در این پارک در دسترس است که می توانید از آنها استفاده کنید. نمایشگاهی نیز هر سال در این پارک برگزار می شود.

پارک تندرستی یا پارک سگ‌ها! + فیلم

فردیس یکی از شهرستان‌ های بزرگ و محبوب استان البرز به شمار می ‌رود. یکی از بزرگ ‌ترین پارک‌ های این شهر، پارک تندرستی است که  با مساحتی بالغ بر ۱۴ هکتار از بزرگترین پارک ‌ها و از مکان های تفریحی استان البرز است. این بوستان از روبرو با بلوار قریشی همسایه است و در قسمت پایانی بلوار با کانال فردیس همسایگی دارد. این پارک مشتمل بر چندین بخش از جمله مجموعه تندرستی و و بهسازی و رسیدگی به پارک بهشت است. در پارک بهشت پیست دوچرخه سواری و یازده هزارمترمربع پیاده راه تندرستی جانمایی شده است. در قسمت تندرستی پارک بالغ بر ۴۰ مورد وسائل تندرستی و دیگر ملزومات لازم آن جانمایی شده است. درست وسط پارک، دریاچه ‌ای بزرگ قرار دارد که طراحی آن مثل آبشار است. دورتادور دریاچه با حصار پوشیده شده و باتوجه به عمیق بودن آن، شنا در آن اکیدا ممنوع است و خطر غرق شدن وجود دارد. گونه‌ های مختلف گیاهی اعم از گل و درخت در پارک تندرستی کاشته شده است. سایه درختان مردم را از گزند آفتاب در امان می ‌دارند و گل‌ های رنگارنگ، رنگ و بویی نو به بوستان داده ‌اند. بوستان دارای فاز دوم نیز می ‌باشد. در این فاز، یک پارک زیبا احداث شده که زمین بازی، قلعه شنی و … در این پارک دیده می ‌شود. پارک تندرستی فردیس دارای امنیت کافی است و علاقه‌ مندان می‌ توانند با خیال راحت در ساعات شب به پارک تندرستی سر بزنند. علاوه بر این، گشت نیروی انتظامی نیز در این محدوده وجود دارد.

پارک تندرستی کرج | فضایی فوق‌العاده برای تفریح و ورزش در شهر فردیس | فانزی

امکانات

پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، زمین بسکتبال و والیبال، زمین فوتبال، پیست اسکیت، میزهای پینگ پنگ، زمین بدمینتون، پیست دومیدانی و … در این بوستان فراهم است همچنین مسیری برای پیاده ‌روی و دوچرخه‌ سواری نیز در نظر گرفته شده است. آلاچیق‌ ها و سکوهایی نیز برای استراحت گردشگران وجود دارد. از شلوغ ‌ترین و بزرگ ‌ترین زمین ‌ها، زمین پیست اسکیت است که در سال ۱۳۹۱ ساخته و افتتاح شد. مساحت آن ۱۷۰۰مترمربع است. زمین فوتبال مصنوعی پارک تندرستی با ۶۵۶ مترمربع وسعت، از دیگر امکانات ورزشی این پارک است که در بین جوانان بسیار محبوب است. فضای بازی که برای کودکان در نظر گرفته شده، پارک تندرستی را بسیار محبوب کرده است. کف این محوطه با فوم پلاستیکی نرم پوشیده شده تا کودکان با امنیت بیشتری به بازی بپردازند. نیمکت ‌های اطراف زمین نیز برای مادران و پدران عزیز در نظر گرفته شده است تا با لذت به بازی کودکان خود بنگرند. سرسره بزرگ مارپیچ، چندین تاب، چرخ‌ و فلک، ترامپولین و … در این زمین وجود دارد.

نمایشگاه سالانه

نمایشگاه‌ های سالانه موقت نیز در این بوستان برگزار می ‌شود. محل برگزاری این نمایشگاه در واقع پارکینگ این مجموعه است. این نمایشگاه حاوی برنامه‌ هایی مانند پوشیدن لباس ‌های محلی شهرهای مختلف می‌ باشد. محصولات و سوغاتی ‌های قوم ‌ها و شهرهای مختلف در این نمایشگاه به فروش می ‌رسد. این برنامه هر سال به مدت یک هفته برگزار می شود. در همین راستا زمین بزرگی با متراژ ۴۵۰۰۰ مترمربع برای محل پارک خود رو فراهم شده است.

پارک تندرستی فردیس

موقعیت مکانی

این پارک در شهرستان فردیس، فلکه پنجم به‌ سمت شهرک ناز، بلوار ۴۵ متری امام‌، ضلع چپ بلوار بوستان و مجموعه ورزشی تندرستی واقع شده است. می‌ توانید با تاکسی نیز به این بوستان بروید. کافی است در فلکه پنج سوار تاکسی‌ هایی شوید که به پارک تندرستی می‌ روند. این تاکسی‌ ها در ابتدای بلوار نگه می ‌دارند.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید