دانش آموزانی که دیپلم کانادایی دارند راحتتر می‌توانند از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرند. به همین دلیل تحصیل آنلاین در مدارس کانادا یکی از بهترین روش های برای تحصیل کم هزینه دانش آموز در کشور خود و کنار پدر و مادر است تا بدون استرس و ترس قرار گرفتن در محیط جدید به تحصیل خود ادامه دهند.

بهترین مدارس و موسسات آنلاین کانادا

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر کانادا می‌تواند آرزوی بسیاری از محصلین باشد. اما هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا بالاست. این روزها تحصیل آنلاین بسیار رایج است. آیا امکان تحصیل  آنلاین در موسسات و دانشگاه های کانادا وجود دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم و برخی دانشگاه ها و موسسات معتبر با امکان تحصیل آنلاین را معرفی می‌کنیم.

تحصیل آنلاین در کانادا ممکن است؟      

در مقاله تحصیل آنلاین در کانادا از کن اپلای می‌خوانیم : شیوع ویروس کرونا خسارت‌های جبران ناپذیری به تمام کشورهای دنیا از نظر جانی، اقتصادی و ... زد. در همین دوران اهمیت به علم و تحصیل برای مقابله سریعتر و راحتتر جهان با چنین چالش‌هایی بیشتر شد. به همین دلیل در اکثر کشورهای دنیا دانش آموزان و دانشجویان به تحصیل خود به صورت اینترنتی ادامه می‌دهند. در این بین کشور کانادا که برای جذب دانشجویان بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای قائل است در اواخر سال ۲۰۲۰ قوانین جدیدی برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی وضع کرد. بر طبق این قوانین به علت شیوع ویروس کرونا و ممنوع شدن سفرهای خارجی، دانشجویان بین‌المللی دیگر نیازی به سفر به کانادا و گذراندن پروسه بیومتریک مهاجرت ندارند. در واقع دانشجو پس از اخذ پذیرش می‌تواند با صرف کمترین هزینه و با یک دستگاه متصل به اینترنت از کشور مبدا در کلاس‌های درس خود حاضر شود.

معرفی بهترین مدارس و موسسات برای تحصیل آنلاین در کانادا

در ادامه مدارس و دانشگاه های آنلاین کانادا و شرایط ، مزایا و معایب تحصیل آنلاین در هر مقطع را بررسی میکنیم.

معرفی مدارس

دانش آموزانی که دیپلم کانادایی دارند راحتتر می‌توانند از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرند. به همین دلیل تحصیل آنلاین در مدارس کانادا یکی از بهترین روش های برای تحصیل کم هزینه دانش آموز در کشور خود و کنار پدر و مادر است تا بدون استرس و ترس قرار گرفتن در محیط جدید به تحصیل خود ادامه دهند. هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا به صورت آنلاین نصف شهریه حضوری و به طور میانگین ۷ تا ۸ هزار دلار در سال است. در این روش هزینه های پرواز، مسکن و زندگی در کانادا نیز وجود ندارد. به علاوه تحصیل آنلاین در مدارس کانادا نیازی به مدرک زبان ندارد.

مدرسه تورنتو و رادرفورد از بهترین مدارس آنلاین کانادا هستند. بهترین روش این است مدرسه موردنظر خود را انتخاب کرده و با مراجعه به سایت مدرسه از شرایط تحصیل آنلاین مطلع شوید.

معرفی دانشگاه ها

شما میتوانید به صورت آنلاین در دانشگاه های کانادا تحصیل کنید. روش تحصیل آنلاین، هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از طرفی مجبور به ارائه مدرک آیلتس و تافل نیستید و مدرک دولینگو نیز قابل قبول است.

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل آنلاین در کانادا می‌توان به موسسات زیر اشاره کرد:

· دانشگاه آتاباسکا

· دانشگاه مک گیل

· دانشگاه رویال رودز

· دانشگاه لورنشن

· دانشگاه کویینز

· دانشگاه فردریکتون

· و ...

در این میان دانشگاه کویینز و فردریکتون از شهریه کمتری برای تحصیل آنلاین برخوردارند. در روش تحصیل آنلاین دانشجو مجبور به اخذ ویزا، پرواز، اجاره مسکن، پرداخت خوراک و پوشاک به دلار و هزینه های رفت و آمد برای دیدن خانواده نیست. همچنین یک محیط جدید و فرهنگ جدید می‌تواند به دانشجو شوک فرهنگی وارد کرده و تحصیل را برای مدتی سخت کند. همچنین امکان اخذ پذیرش در روش آنلاین بیشتر است.

روش تحصیل آنلاین معایبی هم دارد از جمله قطع شدن اینترنت، عدم قرارگیری در یک محیط دانشجویی و تعامل با سایر دانشجویان و اساتید، واحدهای عملی  کیفیت لازم را نخواهند داشت و ...

بهترین مدارس و موسسات آنلاین کانادا

روش اخذ ویزای دانشجویی کانادا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید نامه پذیرش و مدارک لازم را برای اخذ ویزای تحصیلی آماده کنید. آفیسر اداره مهاجرت با بررسی مدارک شما تصمیم میگیرد ویزا را صادر یا درخواست شما را ریجکت کند. هزینه اخذ ویزا حدود ۱۸۰ دلار است. اما برای اخذ ویزای تحصیلی چه مدارکی لازم است؟ در مقاله ویزای دانشجویی کانادا از سایت کن اپلای درباره این مدارک می‌خوانیم:

● اسکن شناسنامه همراه با ترجمه

● اسکن شناسنامه ترجمه شده همسر و همراهان

● ترجمه رسمی مدارک مالی مانند گواهی صورت حساب بانکی و تعهد نامه مالی

● اصل و اسکن پاسپورت معتبر

● یک قطعه عکس ۵×۳ پشت نویسی شده

● رزومه کاری و تحصیلی

● بیمه نامه معتبر

● نامه تمکن مالی

● استادی پلن

● پذیرش از دانشگاه

● ترجمه آخرین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات

● مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل و سایر آزمون‌ها در فرمت Pdf

● گواهی صورت حساب بانکی ۴ ماه اخیر قبل از تقاضا

● اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

کلام آخر

اگر هدف شما فقط تحصیل و اخذ مدرک معتبر از دانشگاه های کانادایی است تحصیل آنلاین بسیار مفید است. زیرا دیگر نیاز نیست هزینه های بالای مسکن و زندگی در آمریکا را پرداخت کنید. می‌توانید در ایران در خانه خود به تحصیل بپردازید و در کنار تحصیل در دانشگاه های کانادا، کار کنید یا حتی در مدارس و دانشگاه های ایران نیز درس بخوانید. اما اگر قصد شما این است پس از تحصیل، اقامت کانادا را دریافت کنید بهتر است به فکر تحصیل حضوری باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید