دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین با توجه به رفتار سربازان روس گفت: سربازان روسی به زنان در شهرهای اوکراین تجاوز می‌کنند.

سربازان روس به زنان اوکراینی تجاوز می‌کنند

دمیترو کولبا گفت: «متاسفانه موارد متعددی داریم که سربازان روسی به زنان در شهرهای اوکراین تجاوز می‌کنند.» او افزود «وقتی بمب‌ها بر شهرهای شما می‌بارد، وقتی سربازان به زنان در شهرهای اشغالی تجاوز می‌کنند صحبت در مورد کارایی قوانین بین‌المللی دشوار است.»

او افزود: «اما این تنها ابزار تمدن است که در دسترس ما قرار دارد برای این‌که مطمئن شویم درنهایت همه کسانی که این جنگ را ممکن کردند، به‌دست عدالت سپرده خواهند شد.» 

* ۴۷ نفر در حملات هوایی روسیه در شهر چرنیهیف (چرنیگوف) در روز پنج‌شنبه ۳ مارس جان خود را از دست دادند. پیش از این شمار کشته‌شدگان ۳۳ تن اعلام شده بود. نیروهای امدادی می‌گویند، به دلیل شدت حملات مجبور شده‌اند در روز پنج‌شنبه برای مدتی کار خود را متوقف سازند.

* ولودیمیر زلنسکی در پی حمله روسیه به نیروگاه اتمی زاپروژیا گفت: بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا در آتش سوخت. در حال حاضر تانک های روسی به سمت واحدهای هسته ای شلیک می کنند. این تانک ها مجهز به تصویرگر حرارتی هستند. یعنی می دانند به کجا شلیک می کنند، برای این کار آماده شده اند! مسکو با بمباران نیروگاه اتمی زاپروژیا به دنبال تکرار فاجعه چرنوبیل است. روسیه با بمباران نیروگاه زاپروژیا به تروریسم اتمی متوسل شد. ارتش روسیه باید فورا متوقف شود و اگر انفجار هسته ای رخ دهد، پایان اروپا خواهد بود!

* در اعتراض به تجاوز روسیه به اوکراین، تمام کارکنان و مجریان تلویزیون روسی «باران» در برنامه زنده استعفا کردند. آنها برای آخرین کلمه، هم‌صدا گفتند: «نه به جنگ». سپس موسیقی «دریاچه قو» را پخش کردند. کارکنان این تلویزیون عملی مشابه را در آخرین روزهای حکومت شوروی سابق انجام داده بودند.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید