چین برنامه‌هایی برای در پیش گرفتن تلقیح مصنوعی به منظور افزایش جمعیت خود دارد و در وهله اول قرار است به ساکنان پایتخت این کشور که حاضر به انجام این کار شوند، پول پرداخت کند.

آیا چین بعد از عقیم‌سازی اجباری به سمت تلقیح اجباری می‌رود؟

چین برنامه‌هایی برای در پیش گرفتن تلقیح مصنوعی به منظور افزایش جمعیت خود دارد و در وهله اول قرار است به ساکنان پایتخت این کشور که حاضر به انجام این کار شوند، پول پرداخت کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه بریتانیایی تایمز در گزارشی نوشت، پکن به اولین شهر در چین تبدیل شده است که معالجات مربوط به باروری در آن تحت پوشش حمایت‌های دولتی قرار می‌گیرد.

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، قرار است دولت از ماه آینده میلادی بیش از چهار هزار دلار به هر عمل تلقیح مصنوعی اختصاص بدهد و این حمایت تمام فرایند تلقیح مصنوعی را در بر خواهد گرفت.

مسئولان چینی‌ که از کاهش شدید جمعیت به شدت نگران هستند اعلام کردند پوشش حمایتی تلقیح مصنوعی محدودیتی ندارد و افراد می‌توانند هر چند بار که بخواهند از 16 خدمت پزشکی مربوط به آن استفاده کنند.

این دستورالعمل در حالی اعلام می‌شود که چینی‌ها تاکید دارند مشارکت دولت در این امر بسیار ناچیز بوده و هزینه تلقیح مصنوعی در این کشور بین 4615 دلار تا 15 هزار و 610 دلار است.

در کنار این سیاست دولت چین پرداخت مهریه از سوی خانواده داماد به خانواده عروس را محدود و برای آن سقف خاصی تعیین کرد تا ازدواج کردن در مناطقی که این رسم در آن معمول است نیز به طور دستوری رونق پیدا کند.

گفتنی است به دلیل سیاست‌های تک‌فرزندی که طی سال‌های متمادی در چین اعمال می‌شد نسبت مردها به زنان بسیار بیشتر بوده و در برخی از مناطق چین خانواده‌های صاحب دختر مهریه‌های بسیار بالایی برای ازدواج دختران‌شان طلب می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید