ایران از نظر علمی و فناوری در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، از ۶۰ درصد و ۲۰ درصد و فلز اورانیوم گرفته تا نیروگاه‌ها و رادیوداروها در بیمارستان‌ها و فناوری کوآنتوم، شرایط بسیار خوبی داریم که بر همین اساس دوستان با پشتوانه‌ای که دارند محکم در حال مذاکره هستند.

برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای در وین بسیار امیدوار هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: به نظر می‌رسد که مذاکرات هسته‌ای در وین به نتیجه برسد و من در این زمینه بسیار امیدوار هستم.

علی اکبر صالحی در مراسم غرس نهال در محوطه فرهنگستان علوم در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما؛ بیان کرد: دوستان ما در وین به خوبی کار می‌کنند هر چند کار سختی است، اما دوستان با پیگیری بسیار و با نشاط کار مذاکرات را پیش می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: ایران از نظر علمی و فناوری در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، از ۶۰ درصد و ۲۰ درصد و فلز اورانیوم گرفته تا نیروگاه‌ها و رادیوداروها در بیمارستان‌ها و فناوری کوآنتوم، شرایط بسیار خوبی داریم که بر همین اساس دوستان با پشتوانه‌ای که دارند محکم در حال مذاکره هستند.

عضو سابق هیأت مذاکره کننده کشورمان ادامه داد: به نظر می‌رسد با اطلاعاتی که می‌رسد به نتایج مورد نظر در مذاکرات بر اساس منافع ملی برسیم و اگر بهانه جویی‌ها و نگرانی‌های ساختگی از سوی غربی‌ها در کار نباشد نتایج مورد نظر در دسترس است.

وی یادآور شد: آن‌ها خودشان وقتی می‌گویند مطالعات ادعایی یعنی این یک ادعاست و ما پیش از این بارها از آن‌ها شنیدیم که منظورشان قبل از سال ۲۰۰۳ است که پاسخ‌ها داده شده است، اما بدانند جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را گرفته است و اتفاقا اکنون شرایط کشور مطلوب‌تر از گذشته شده است که نشانه‌های آن را می‌توان در گشایش‌های اقتصادی، افزایش صدور نفت و رشد تبادلات تجاری با همسایه‌های دور و نزدیک مشاهده کرد. همه این‌ها نشان می‌دهد خنثی سازی تحریم‌ها در حال رخ دادن است.

صالحی همچنین با اشاره به ارتباطش با سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه بعد از واگذاری مسئولیتش گفت: ما با دوستان و همکاران به ویژه در وزارت خارجه در تماس بودیم و مشورت‌های لازم را هم در وزارت خارجه وهم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داده ایم و بر اساس منافع ملی هر کمکی که باشد انجام می‌دهیم.

وی در پایان با اشاره به تاکید فعلی تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: خوشبختانه گروه‌های فنی که با تیم مذاکره کننده همراه هستند به خوبی به آن‌ها مشورت می‌دهند و تعدادی از اعضای فنی قبلی نیز در این مذاکرات حضور دارند و از کارشناسان بانک مرکزی نیز به مذاکرات کمک و مشورت می‌دهند و شاهد تلاش همه برای حفظ منافع ملی هستیم چرا که این موضوع یک مسئله فردی نیست بلکه جمعی است، چون همه در یک کشتی هستیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید