۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 55339055

ه نفت خام سبک ایران در ۲۴ ساعت گذشته یک دلار و ۵۶ سنت گران شده است.

قیمت نفت ایران از ۱۰۰ دلار گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، هربشکه نفت خام سبک ایران با افزایش قیمت ۱ دلار و ۵۶ سنتی از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر رفت.

روند قیمت ها در بازار نفت همزمان با رویداد اختلالات تجاری و کشتیرانی ناشی از تحریمهای غرب علیه روسیه صعودی شده است به طوری که هر بشکه نفت خام برنت از روز گذشته تاکنون ۶ دلار و ۷۹ سنت گران شده است و به ۱۱۹ دلار و ۶۹ سنت رسیده است و هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز با افزایش قیمت ۵ دلار و ۶۹ سنتی امروز به ۱۱۶ دلار و ۲۴ سنت رسیده است.

نفت خام ایران نیز از این افزایش قیمت‌ها بی نصیب نبوده است به طوری که نفت خام سبک ایران در ۲۴ ساعت گذشته یک دلار و ۵۶ سنت گران شده است و در حال حاضر بشکه ای ۱۰۱ دلار و ۴۱ سنت قیمت خورده است و نفت خام سنگین ایران نیز در این مدت یک دلار و ۵۶ سنت گران شده است و در حال حاضر ۹ دلار و ۵۱ سنت قیمت خورده است.

این رشد قیمت پس از جدیدترین دور تحریمهای آمریکا علیه بخش پالایش نفت روسیه اتفاق افتاد که نگرانیها نسبت به تحریم شدن صادرات نفت و گاز روسیه در دور آتی تحریم‌ها را برانگیخت. تاکنون واشنگتن صادرات نفت و گاز روسیه را هدف نگرفته زیرا بایدن نگران تاثیر تحریمها روی بازارهای جهانی نفت و قیمتهای انرژی آمریکاست.

گروه بانکی ANZ استرالیا هدف کوتاه مدت برای قیمت نفت را به ۱۲۵ دلار در هر بشکه افزایش داد و خاطرنشان کرد کمبود عرضه می تواند باعث افزایش بیشتر قیمتها شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید