خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در حال فراهم کردن پرواز دیگری برای فردا هستیم تا ایرانیان را به این وسیله به کشور بازگردانیم.

خبر مهم خطیب‌زاده از برنامه‌ریزی برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: بحران اولیه در مورد ایرانیان مقیم اوکراین تقریبا تمام شده و درپی این موضوع هستیم که پرواز دیگری را برای جمعه آماده کنیم. سایر ایرانیان ساکن اوکراین به ما اطلاع بدهند که در کجا هستند تا بتوانیم فاز سوم انتقال ایرانیان را تکمیل کنیم.

اولین پرواز برای انتقال ایرانیان از ورشو پایتخت لهستان سه‌شنبه دهم اسفند انجام و حدود ۱۰۰ نفر از آن‌ها را به کشورمان بازگرداند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه دیروز (چهارشنبه) ۱۱ اسفند در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی مقیم اوکراین درخواست کرد که هر چه سریع‌تر از مرزهای رومانی، مولداوی، مجارستان، اسلواکی و لهستان اقدام به خروج از این کشور کنند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر فقط در لهستان بیش از ۶۰۰ نفر از ایرانیان در ورشو و شهرهای مرزی پذیرایی و اسکان داده شده اند. در مرزهای مختلف مثل لهستان، مولداوی، رومانی و مجارستان رفت و آمد آرام انجام می‌شود.

تمام ایرانیان مقیم اوکراین را تشویق کردیم که به ایران بازگردند و بیشتر از این در این کشور نمانند. در حال فراهم کردن پرواز دیگری برای فردا هستیم تا ایرانیان را به این وسیله به کشور بازگردانیم.

«منوچهر مرادی» سفیر ایران در کی‌ یف نیز روز چهارشنبه ۱۱ اسفند در پیامی ویدئویی با بیان اینکه همه هموطنان ایرانی در اوکراین در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: به خدمات خود برای اعزام آخرین نفر از ایرانیانی که مایل به خروج از این کشور هستند، ادامه می‌دهیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید