به گفته فرمانده انتظامی مازندران، کلاهبرداری که با کپی کردن کارت بانکی شهروندان با دستگاه «اسکیمر» بیش از ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و بازداشت شد.

کلاهبردار ۷۰ میلیارد ریالی از کارت بانکی مردم در مازندران به دام افتاد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی مازندران نوشت: سردار مرتضی میرزایی گفت که این کلاهبردار با نصب دستگاه اسکیمر روی خودپردازهای بانکی و کپی کردن کارت شهروندان ، حساب ۵۰۰ نفر را خالی کرده بود.

وی افزود : متهم در بازجویی های تخصصی پلیس ضمن اعتراف و اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت که با تهیه و طراحی دو سری دستگاه کپی کارت بانکی و نصب در داخل دستگاه خودپرداز در شهرهای رشت، تهران، آمل، بابل، نوشهر، چالوس، کلارآباد، سلمانشهر و عباس آباد اقدام به تهیه و صدورکارت جدید بانکی و کارت ملی منطبق با صاحب حساب می کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با اظهار این که کلاهبردار تنها در یک فقره ۵۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان عباس آباد مازندران برداشت کرده بود، توضیح داد: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد که کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر نصب شده بر روی خودپردازهای بانکی کپی برداری می شد و متهم با استفاده از کارت کپی شده حساب شهروندان را خالی و طی چندین مرحله وجوه را در کارت های بانکی مختلف منتقل می کرد و سرانجام با کارت ملی جعلی صاحبان کارت های کپی شده ، از فروشگاه های جواهری شهرهای مختلف کشور، طلا، سکه، جواهر و ارز دیجیتال می‌خرید.

وی با اظهار این که  با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا، متهم  و محل اختفای وی شناسایی شد، گفت : ماموران با هماهنگی قضائی در عملیات غافلگیرانه این مجرم سایبری را در مخفیگاهش دستگیر کردند و از وی یک دستگاه کپی کارت های بانکی، لپ تاپ، دستگاه جت پرینتر، دوربین طراحی شده برای سرقت رمز عبور کارت های بانکی، قطعات الکترونیکی قابل نصب در دهانه کارت خودپرداز و تعدادی فلش مموری و رم کشف کردند.

سردار میرزایی با اشاره به اعتراف به کلاهبرداری ۷۰ میلیارد ریالی از ۵۰۰ مالباخته در سطح این استان و استان های همجوار، گفت: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی مازندران تاکید کرد: دستگاه های خودپرداز بانکی به جهت امکان نصب تراشه در ورودی کارت باید از طریق مسئولان فنی بانک ها ایمن سازی شود تا بسترهای وقوع جرم از بزهکاران سلب گردد.
وی افزود: سایت پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سووالات شهروندان در سراسر استان است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید