چشم ما برای عملکرد مناسب به مواد مغذی نیاز دارد. چشم‌ها بدون کمک دستگاه گوارش در هضم و جذب مواد غذایی نمی‌تواند به ویتامین‌های مورد نیاز دست پیدا کنند.

ضعف دستگاه گوارش بر سلامت چشم‌ها تاثیرگذار است

به گزارش سلام نو به نقل از نمناک، سلامت چشم یکی از جنبه های مهم مراقبت های بهداشتی و بسیار حائز اهمیت است زیرا همه چیز در این دنیا بصری است. سیستم بدن ما جدا از یکدیگر نیستند و تمام دستگاه های بدن به هم متصلند.

کم تر کسی به ارتباط میان دستگاه گوارش و چشم فکر کرده است اما حقیقت این است که اگر سیستم گوارش خوب کار نکند، ویتامین ها و مواد معدنی را به درستی جذب نکرده و در نتیجه سیستم بینایی نمی تواند از این ویتامین ها بهره ببرد.

در این قسمت از بهداشت و سلامت برخی از تاثیرات دستگاه گوارش بر سیستم بینایی آورده شده است. همچنین در ادامه چند پیشنهاد برای بهبود سلامت گوارش و بینایی ارائه شده است.

بیماری هایی چشمی مرتبط با مشکلات گوارشی

بین تغذیه مناسب و بهبود بینایی ارتباط مستقیم وجود دارد، به این دلیل که چشم ما برای عملکرد مناسب به مواد مغذی نیاز دارد. چشم ها بدون کمک دستگاه گوارش در هضم و جذب مواد غذایی نمی‌تواند به ویتامین های مورد نیاز دست پیدا کند.

جذب ضعیف مواد غذایی در دستگاه گوارش هم باعث بروز بیماری هایی چون رتینوپاتی دیابتی، آب سیاه، تخریب ماکولا (لکه زرد) و آب مروارید خواهد شد پس در واقع اگر دستگاه گوارش بخصوص روده ها بخوبی کار نکنند، چشم هایمان در معرض ابتلا به این بیماری های خطرناک قرار خواهند گرفت.

هضم ضعیف مواد مغذی به این معناست که ویتامین ها و مواد معدنی به چشم شما نمیرسد و این امر باعث کمبود ویتامین، کاهش گردش خون و التهاب چشم می شود بنابراین چگونه می توان سیستم هضم مواد غذایی را بهبود بخشید تا سیستم بینایی حداکثر بهره را از تغذیه شما ببرد؟ این کار را می توان با افزایش تولید آنزیم های گوارشی که به افزایش تجزیه و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می کنند، انجام داد.

راه حل مشکلات گوارشی و چشم

مصرف غذا های فراوری شده را کاهش دهید زیرا این مواد تولید آنزیم های گوارشی را کاهش می دهند.

غذاهای خام را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به این دلیل که غذاهایی که با دمای بالا پخته و گرم می شوند، به میزان قابل توجهی آنزیم های گوارشی را از بین می برند بنابراین پزشکان توصیه می کنند که از سبزیجات خام برای افزایش دوباره آنزیم های گوارشی استفاده کنید.

برای افزایش آنزیم های گوارشی می توانید دارو مصرف کنید. این دارو ها بدون نسخه هم قابل فروش هستند.

غذاهای سرشار از آنزیم مانند جوانه دانه ها و حبوبات مصرف کنید. بدین دلیل که جوانه باعث افزایش سطح تولید آنزیم ها در غذاها می شود. برخی از این مواد غذایی شامل آووکادو، انبه، کیوی، انگور، آناناس، عسل، روغن زیتون و روغن نارگیل است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید