دو کوهنورد تهرانی که قصد صعود به علم‌کوه در استان مازندران را داشتند، به دلیل سرمای شدید در نزدیکی قله زمین‌گیر شده و در نهایت جان خود را از دست دادند.

پیکر دومین کوهنورد جان‌باخته در علم‌کوه به جان‌پناه منتقل شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از جمعیت هلال‌احمر نوشت: مهدی ولی پور روز سه شنبه از انتقال دومین پیکر از کوهنوردان جان‌باخته در علم کوه خبر داد و گفت: گروه ۶ نفره از امدادگران پس از سه روز عملیات فنی در شرایط سخت آب و هوایی قله علم کوه توانستند پیکر مرحوم «شاه حسینی» را به جان‌پناه خرسان منتقل کنند.

وی با اشاره به ناپایداری شرایط جوی در بعد از ظهر امروز دهم اسفند ماه، برای پرواز بالگرد و انتقال پیکر این کوهنورد از ارتفاعات گفت: امدادگران با از خودگذشتگی توانستند در دمای منفی ۳۰ درجه با نصب کارگاه های متعدد پیکر این کوهنورد را از گرده آلمان‌ها خارج و به روی قله منتقل کنند که تا ساعتی دیگر بالگرد سازمان امدادونجات و تیم امداد هوایی برای انتقال امدادگران و پیکر مرحوم «شاه حسینی» اقدام خواهند کرد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، دو کوهنورد تهرانی که قصد صعود به علم‌کوه در استان مازندران را داشتند، به دلیل سرمای شدید در نزدیکی قله زمین‌گیر شده و در نهایت جان خود را از دست دادند.

تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر امروز(سه شنبه) موفق شد عملیات انتقال پیکر دو کوهنورد جان باخته در علم کوه را با اعزام سه تیم متخصص و حرفه ای متشکل از کوهنوردان و امدادگران هلال احمر آغاز کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید