عیدی نیمی از بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز واریز نشده است.بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی ۱۴۰۰ کلیه کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 بازنشستگانی که عیدی نگرفتند باید چه کار کنند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، از روز گذشته، هفتم اسفند ماه واریز عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده است. قرار بود عیدی همه ظرف دو روز واریز شود. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد عیدی نیمی از بازنشستگان واریز شده و نیمی دیگر هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

هنوز دلیل واریز نشدن عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست. مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران وعده داده که پرداخت عیدی بازنشستگان ظرف چند روز آینده تکمیل می‌شود. او از بازنشستگانی که هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند خواسته تا پایان هفته جاری همچنان منتظر واریز عیدی خود باشند. یعنی تا ۱۳ اسفند ماه.

اما اگر تا پایان هفته جاری هم عیدی بازنشستگان واریز نشد آنها باید چه کنند؟ این مقام مسئول گفته بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که به هر علتی تا پایان هفته جاری،‌ عیدی خود را دریافت نکردند، با تلفن ۱۴۲۰تماس بگیرند. یا اینکه به واحد مستمری‌بگیران شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.

مبلغ عیدی بازنشستگان چقدر است؟

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی ۱۴۰۰ کلیه کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. این افراد اگر متأهل باشند ۴۰۰ هزار تومان به‌عنوان حق عائله‌مندی همسر و ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرزند، دریافت می‌کنند. یعنی عیدی بازنشستگان حداقل دو میلیون تومان است.

در ابتدا گفته شد که این احتمال وجود دارد که حق عائله‌ و فرزند در مبلغ عیدی بازنشستگان لحاظ نشود. اما حالا مدیرعامل تامین اجتماعی گفته: عیدی بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که اگر متأهل باشند ۲ میلیون تومان و اگر فرزند داشته باشند ۱۵۰ هزار تومان به این عیدی اضافه خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید