سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره شناسایی و دستگیری نوجوان ۱۳ ساله عامل فیشینگ و سرقت از هزار حساب بانکی در این زمینه به شرح زیر توضیح داد.

هک حساب بانکی ۱۰۰۰۰نفر توسط پسر نوجوان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در پی دستگیری ۲ نفر عامل فیشینگ و صفحات جعلی فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی و انجام بازجویی‌های فنی و تخصصی و اعتراف آنان مبنی بر وجود عامل اصلی این باند در یکی از استان‌های همجوار که کار فیشینگ در فضای سایبری را انجام می‌دهد پس از هماهنگی با دستگاه قضائی اقدامات لازم را برای دستگیری وی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

تیم رسیدگی کننده به این پرونده با انجام تحقیقات میدانی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی و اخذ نیابت، سرانجام محل اختفای عامل اصلی این باند را که یک نوجوان ۱۳ ساله بود در استان تهران رد زنی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

تجهیزات رایانه‌ای مهره اصلی این باند فیشینگ توقیف و در ادامه تحقیقات و بازجویی‌های فنی انجام شده سرانجام این فرد به استفاده ابزاری از همدستان خود که اعتیاد شدید به مواد مخدر داشته اند از طریق فیشینگ و جعل صفحات در فضای مجازی، پس از ساخت درگاه‌های مجازی به اطلاعات ۱۰ هزار حساب بانکی دست یافته و سپس اقدام به برداشت از حساب بیش از ۱۰۰۰ نفر از آنان کرده اند.

تحقیقات کارشناسان پلیس فتا در خصوص میزان و مقدار مبالغ برداشت غیر مجاز این متهمان از حساب بیش از ۱۰۰۰ نفر کاربر، ادامه دارد و متهمان دستگیر شده دراین عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی در پایان با تأکید بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر افراد با اصول و قواعد حاکم بر خریدهای اینترنتی گفت: کاربران فضای مجازی همواره باید با دقت به آدرس صفحه‌ای که اقدام به انجام تراکنش اینترنتی از طریق آن می‌کنند توجه داشته باشند و هرگاه در تراکنش‌های اینترنتی خود با خطا مواجه شدند بلافاصله با تغییر رمز کارت خود، از برداشت‌های غیرمجاز احتمالی پیشگیری کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید