سناتور تندروی جمهوریخواه آمریکا با اشاره به عدم استفاده ایران از نظام مالی سوئیفت، خواستار قطع دسترسی روسیه به سوئیفت شد.

سناتور جمهوریخواه آمریکا: روسیه را همانند ایران از سوئیفت محروم کنیم
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک سناتور تندروی جمهوریخواه آمریکا در روزهای اخیر با انتقاد از رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار اقدام مشابه علیه ایران و قطع دسترسی روسیه به نظام مالی سوئیفت  شد.

به نوشته وبگاه «بریت‌بارت» «تام کاتن»، سناتور جمهوریخواه اهل ایالت آرکانزاس در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت، ایالات متحده می‌تواند روسیه را از نظام مالی سوئیفت حذف کند، حتی اگر اروپا مایل نباشد.

وی در ادامه گفت که اروپا در مورد ایران نیز مایل به قطع دسترسی به سوئیفت نبود، اما نهایت مجبور شد.

کاتن اظهار داشت: «نخست،  فکر می‌کنم جو بایدن درباره "ولادیمیر پوتین" قضاوت اشتباهی کرد. بایدن فکر می‌کرد  اگر تماس‌های تلفنی کافی با او داشته و به اندازه کافی با سران اروپایی دیدار داشته باشد، به نوعی ولادیمیر پوتین را کنار می‌زند. برای من مشخص بود که پوتین قصد داشت به اوکراین برود. دوم، بایدن عمیقاً وابسته به جناح چپ افراطی حزب خود است، کسانی که در چنگال ایدئولوژی توهم‌آمیزی هستند مبنی بر اینکه باید تولید سوخت‌های فسیلی را در آمریکا متوقف کنیم. و سوم، او قلم وتوی تحریم‌ها را به روسیه داده است. فقط تحریم نفت و گاز نیست. می‌توان روسیه را از سوئیفت نیز حذف کرد. ما در دوران ترامپ با ایران همین کار را کردیم، علیرغم اینکه متحدان اروپایی ما نیز نمی‌خواستند این کار را انجام دهند. ما قدرت برداشتن این گام‌ها را داریم. اما جو بایدن حاضر به انجام این کار نیست.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید