بر اساس گزارش‌ها، روز گذشته، خانه‌های مردم در منطقه تایمنی، خیرخانه و کوتل، خواجه بغرا و برخی نقاط دیگر متلاشی شده است.

طالبان عملیات بازرسی خانه‌به‌خانه‌ در کابل را آغاز کرد

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک از شفقنا افغانستان، منابعی در غرب کابل، تأیید می‌کنند که نیروهای طالبان بازرسی خانه‌به‌خانه را در غرب شهر کابل که عمدتا شیعه نشین است را نیز، آغاز کرده اند.

شاهدان عینی در غرب کابل می گویند که طالبان بازرسی خانه‌به‌خانه را در شهرک مهدیه واقع در دشت برچی و شهرک امید سبز (شهرک حاجی نبی)، آغاز کرده اند.

به گفته‌ی این منبع، نیروهای هر حوزه‌ی امنیتی، مسؤولیت دارند که ساحه‌ی خودشان را تلاشی کنند.

او هم‌چنان، گفت که دیدن این وضعیت بسیار برایش دشوار است؛ زیرا طالبان هنگام تلاشی خانه‌ها همرای شان پلیس زن نیست و بدون اجازه وارد خانه‌های مردم می‌شوند؛ حتی بدون این که کدام واقعه‌ی مشکوک نیز باشد.

این در حالی است که طالبان روند تلاشی خانه‌به‌خانه را روز گذشته در شهر کابل آغاز کردند. بر اساس گزارش‌ها، روز گذشته، خانه‌های مردم در منطقه تایمنی، خیرخانه و کوتل، خواجه بغرا و برخی نقاط دیگر متلاشی شده است.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان، گفته که هدف از آغاز عملیات تصفیوی، بازداشت و از بین‌بردن دزدان، آدم‌ربایان، عناصر شریر و دیگر مجرمین است.

او گفته است که در جریان عملیات نیروهای این گروه، به هیچ فرد و خانه‌ی ملکی زیان نمی‌رسد، تمام تدابیر احتیاطی در نظر گرفته شده و با مردم برخورد خوب صورت می‌گیرد.

آغاز تلاشی خانه‌به‌خانه طالبان با واکنش‌های زیاد روبه‌رو شده است. باشندگان کابل، این اقدام طالبان بی‌حرمتی به حریم شخصی افراد می‌دانند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید