حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور در بخشی از گزارش از عملکرد بد پژو و پراید در نوروز ۱۴۰۰ سخن گفت و از میزان و دلایل تصادف این خودروها حرف زد.

شاهکار جدید پژو و پراید در کشتن ایرانی‌ها!

معاون عملیات پلیس راهور انتظامی کشور گفت: پیشنهاد می دهم طرح نوروزی ۱۴۰۱ از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه یابد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز جلسه کمیته هماهنگی سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ با حضور سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور، سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهور انتظامی کشور، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور و سایر نمایندگان دستگاههای مختلف در پلیس راهور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار تیمور حسینی گفت: تفاوت امسال با سال‌های گذشته علاوه بر خروج از شرایط کرونایی همزمانی با نیمه دوم شعبان و اعیاد نیمه شعبان است. 

وی ادامه داد: از بیست و پنجم اسفند مردم سفرهای نوروزی خود را آغاز می کنند.

قاسمی معاون عملیات پلیس راهور انتظامی کشور گفت: امسال تعطیلات متمایز از سال‌های گذشته است و چند طرح ملی مانند اعیاد نیمه شعبان، پنجشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی همزمان باهم اجرا می شود.  

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۶۶ هزار نفر از دستگاههای مختلف درگیر طرح نوروزی  ترافیکی بودند با توجه با افزایش سفر در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ باید نیروهای بیشتری بکارگیری شود. 

معاون عملیات پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: امسال ترددها به صورت هوشمند کنترل می شود و تزریق سه دوز واکسن الزامی است و ما پیش بینی ۵۰ درصدی ترددها را خواهیم داشت. 

سرهنگ قاسمیان گفت: با توجه به اینکه امسال سفرهای راهیان نور را داریم باید کنترل بر این سفرها برای کاهش تصادفات شدت یابد. ممنوعیت تردد اتوبوس های راهیان نور در محورهای پرخطر که ایمنی کمی دارند نیز پیشنهاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۴۹۶ نقطه حادثه خیز رفع نقض شده است گفت: در نوروز سال ۹۹، ۱۳ فقره تصادف مهم را داشتیم.  تصادفات مربوط به خودروهای پراید و پژو بوده است در نوروز سال ۱۴۰۰، ۱۸ فقره تصادف مهم در ایام نوروز داشتیم. بیشترین علت تصادفات تجاوز به چپ بوده و بیشترین تصادفات مربوط به خودروهای پژو و پراید بوده است. 

او ادامه داد: ما پیشنهاد می دهیم طرح ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان روز ۱۴ فروردین۱۴۰۱ ادامه داشته باشد. همچنین نیاز است عملیات عمرانی از بیست اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ متوقف شود. 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در کل ۶۶ هزار نفر نیرو از دستگاه‌های مختلف درگیر این طرح بودند اما با پیش بینی‌های صورت گرفته برای افزایش تردد نیازمند این هستیم نیروها بیشتر شوند. 

او با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸، ۳۳ میلیون تردد ثبت شده است، گفت: این آمار در سال ۱۳۹۹، به ۱۶ میلیون تردد رسیده است. 

سرهنگ قاسمیان گفت: باتوجه به وضعیت کرونا در سال ۱۴۰۰، ۳۲ میلیون تردد ثبت شد که افزایش ۱۲۳ درصدی شاهد بودیم. 

وی با بیان اینکه پیش بینی ما برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش ۵۰ درصدی تردد است، گفت: بیشترین ترددها بین استان‌های تهران به مشهد، تهران به اهواز، تهران به شیراز بوده است. 

معاون عملیات جانباختگان در نورز ۱۴۰۰ افزایش تصادفات را داشتیم، قاسمیان گفت: جانباختگان در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل آن ۴۱ درصد افزایش داشته است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید