نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تسهیل ساز وکار واگذاری اراضی ملی و دولتی به منظور احداث شهرک‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات گردشگری موافقت نکردند.

رای منفی مجلس به تسهیل واگذاری اراضی ملی و دولتی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند ک تبصره ۸ لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ک تبصره ۸؛ صد در صد مازاد درآمدهای سازمان های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، امور اراضی کشور، دامپزشکی کشور و حفظ نباتات کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به درآمدهای مصوب این سازمان ها در سال ۱۴۰۰ پس از واریز به ردیف های مربوطه نزد خزانه داری کل کشور به شکل درآمد- هزینه از ردیف شماره ۱ -۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹ )این قانون به سازمان های فوق الذکر پرداخت می گردد.

در ادامه نمایندگان پیشنهاد علیرضا سلیمی در خصوص بند الحاقی ۱ تبصره ۸ لایحه را بررسی و با آن موافقت کردند.

در بند الحاقی ۱ که حذف شد، آمده بود؛ در سال ۱۴۰۱ بند(۲ )ماده(۴۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور به شرح زیر اصلاح می شود:

واگذاری اراضی ملی و دولتی برای احداث شهرک های صنعتی، کشاورزی و خدمات گردشگری و مناطق ویژه اقتصادی مصوب و طرح های قابل واگذاری دولتی و فروش قطعی زمین طرح های تولیدی کشاورزی و صنعتی غیردولتی با ظرفیت اشتغال سیصد نفر(۳۰۰) و بالاتر، با رعایت مقررات زیست محیطی، از شمول تبصره(۲)ماده(۹)قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مستثنی می شود.

عواید حاصل از اجرای این بند به حساب ردیف درآمدی شماره..... جدول شماره(۵)این قانون واریز می شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید