معترضان سودانی شعارهایی همچون «این مردم، قوی‌ترین مردم هستند»، «این انقلاب، یک انقلاب مردمی است» و «قدرت، از آن مردم است» سر دادند.

اعتراضات در سودان ادامه دارد / افزایش جان باختگان به ۸۳ نفر

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: هزاران تن از شهروندان سودانی در خارطوم و شهر «واد مدنی» واقع در مرکز این کشور با برگزاری تظاهراتی خواستار حکمرانی غیرنظامی شدند و مخالفت خود را با اقدامات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان اعلام کردند.

معترضان در خارطوم با در دست داشتن پرچم‌های ملی، خواستار حکومت غیرنظامی شدند.

معترضان سودانی شعارهایی همچون «این مردم، قوی‌ترین مردم هستند»، «این انقلاب، یک انقلاب مردمی است» و «قدرت، از آن مردم است» سر دادند.

برخی از شهروندان معترض سودانی تصاویری از قربانیان در اعتراضات را در دست داشتند.

در شهر «واد مدنی» نیز صدها تن از شهروندان سودانی پرچم‌های ملی و پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «کاروان مادران و پدران... شما تنها حرکت نخواهید کرد».

کمیته پزشکان سودان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان تظاهرات‌ها در این کشور از ۲۵ اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۸۳ تن افزایش یافته است.

در بیانیه این کمیته همچنین آمده است: مهتدی حیدر عثمان (۲۶ ساله)، از معترضان سودانی که در جریان تظاهرات در محله‌ای در «الحوض» به ضرب گلوله زخمی شده بود، از شدت جراحت جان باخت.

در این بیانیه آمده است، این معترض سودانی در جریان مشارکت خود در تظاهرات میلیونی ۱۴ فوریه در شهر «أم درمان» واقع در غرب خارطوم زخمی شد.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته و وقوع کودتای نظامی که به انحلال شورای ریاستی و شورای وزرا انجامید شاهد اعتراضات مردمی ضد کودتا است که این اعتراضات به رغم امضای توافق میان دو بخش نظامی و غیر نظامی همچنان ادامه دارد و به خشونت کشیده شده است تا جایی که گزارش شده شمار کشته‌های اعتراضات از آغاز کودتای نظامی ماه اکتبر به ۸۳ تن رسیده است.

قبل از این اقدامات، از ۲۱ اوت ۲۰۱۹ سودان در مرحله انتقالی به مدت ۵۳ ماه قرار دارد، این دوره انتقالی با برگزاری انتخاباتی در ابتدای سال ۲۰۲۴ پایان می‌یابد. در این دوره حاکمیت میان ارتش، فراکسیون‌های آزادی و تغییر و جنبش‌های مسلحی که با خارطوم توافقنامه صلح امضا کردند، تقسیم شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید