این روانشناس گفت: روانشناسی زرد فرصت رشد کردن را از ما می‌گیرد وقتی ما احساسات درونی خود مثل غمگینی و ناراحتی رو نادیده می‌گیریم و فرصت رسیدگی و چاره‌اندیشی برای آن را از دست می‌دهیم.

هشدار! روانشناسی زرد خود می‌تواند باعث ایجاد آسیب روانی شود

یک روانشناس گفت: روانشناسی زرد می‌خواهد فکر کنیم همه چیز خوب است و وقتی همه چیز خوب است لزومی ندارد احساسات خود را بیان کنیم پس احساسات روی هم تلنبار و سرکوب می‌شوند.

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوا، یک روانشناس گفت: من اعتراف می‌کنم به عنوان یک روانشناس گاهی جذب کتاب‌ها و گفته‌های روانشناسی زرد (و سخنرانی‌های انگیزشی) می‌شوم، چون عناوین و گفته‌های آن‌ها جذاب و هیجان انگیز است، اما وقتی مطالعه و بررسی می‌کنم و می‌خواهم آن را استفاده کنم با توجه به دانش روانشناسی در آن با مشکل مواجه می‌شوم. حتی گاهی وسوسه شده‌ام که آن را برای مراجعین هم استفاده کنم البته در جذب مراجعین بسیار موثر است اما آسیب زاست، چون استفاده از روانشناسی زرد کمک به حل مشکل نمی‌کند.

به گفته اسماعیل رضایی، بیشتر مطالب روانشناسی زرد یا تلقینی هستند یا تسکین موقت یا اجتناب از واقعیت یا دادن اعتماد به نفس کاذب یا خوش‌بینی کاذب یا امید واهی یا مثبت اندیشی افراطی که در ۸۰ درصد موارد قابل اجرا نیستند.

او گفت: روانشناسی زرد برای همه آدم‌ها راهکار یکسان می‌دهد، اما آدم‌ها متفاوت اند و آسیب‌هایی که در دوران کودکی و یا شخصیتی که در نوجوانی در آن‌ها شکل گرفته یا شرایط زندگی یا شرایط مالی یا روحیه افراد کاملاً متفاوت است حتی در دوقلوها و نمی‌شود برای همه نسخه واحد پیچید.

آسیب‌هایی پنهان روانشناسی زرد

این روانشناس گفت: روانشناسی زرد فرصت رشد کردن را از ما می‌گیرد وقتی ما احساسات درونی خود مثل غمگینی و ناراحتی رو نادیده می‌گیریم و فرصت رسیدگی و چاره‌اندیشی برای آن را از دست می‌دهیم.

به گفته رضایی روانشناسی زرد احساس گناه رو تقویت می‌کند وقتی ما در هر شرایطی باید خوشبین و شاد باشیم وقتی غم و ناراحتی به سراغ ما می‌آید و آن را اگر بخواهیم بیان کنیم احساس می‌کنیم ضعیف و ناتوان هستیم و دچار خود سرزنشگری می‌شویم.

او می‌گوید: روانشناسی زرد ما را دچار احساس شرم می‌کند، چون نمی‌توانیم احساس طبیعی خود را بگوییم، چون فکر می‌کنیم بیان این احساسات اشتباه است.

دلایل استفاده از روانشناسی زرد

موفقیت زودهنگام
 تلاش کم نتیجه بزرگ
 ارزان بودن
 برآورده شدن آرزوها
 میانبر بودن راه حل‌ها
راه حل‌های بدون تلاش و سریع

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید