وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه وضع کرده است.

پوتین و لاوروف از سوی آمریکا تحریم شدند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از الجزیره نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا بامداد شنبه از اعمال تحریم‌هایی علیه مقامات عالیرتبه روس خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور، سرگی لاوروف وزیر خارجه و سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه وضع کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین از تحریم رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه خبر داد.

سرگی ناریشکین رئیس دستگاه اطلاعات خارجی، ویچسلاو والودین رئیس مجلس دوما و نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه از جمله دیگر مقامات روس هستند که توسط وزارت خزانه داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفتند.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه تأیید کرده بود که دولت بایدن تصمیم دارد تا «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و سایر مقامات ارشد در مسکو را در واکنش به حمله روسیه به اوکراین تحریم کند.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند که تحریم پوتین شامل منع سفر به آمریکا نیز خواهد بود. وی همچنین گفت که سقوط کی یف پایتخت اوکراین به دست روسیه یک احتمال واقعی است.

این اقدام پس از اعلامیه اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم پوتین و سرگئی لاوروف رئیس جمهور و وزیر امور خارجه روسیه به دلیل حملات این کشور به اوکراین صورت می‌گیرد.

چند ساعت پیش از این نیز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته بود: ما تحریم‌های جدیدی علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعمال خواهیم کرد. انگلیس اعلام کرد که دارایی‌های پوتین و لاوروف را مسدود می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید