آنطور که روزنامه «نیویورک تایمز» نوشته است برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان مخالف تحریم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور هستند.

کدام کشورهای اروپایی مخالف تحریم پوتین هستند؟

به گزارش سلام نو، نیویورک تایمز نوشت، سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل در جلسه صبح امروز (پنجشنبه)، بسته تحریمی گسترده علیه روسیه را به بحث گذاشته و قرار است عصر امروز بار دیگر در ارتباط با پاسخ اروپا به درگیری‌های روسیه و اوکراین تشکیل جلسه بدهند.

این روزنامه آمریکایی نوشت، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را «سخت‌ترین بسته تحریمی که تاکنون به کار گرفته شده» توصیف کرد. برخی کشورهای اروپایی که تا پیش از شروع عملیات روسیه در اوکراین در برابر تأیید این تحریم‌ها مقاومت کرده بودند نیز اکنون با آن همسو شده‌اند.

نیویورک تایمز نوشت، با این وجود شماری از کشورهای اروپایی به رهبری آلمان خواستار عدم درج اسامی پوتین و لاوروف در لیست این تحریم‌ها هستند و یک دیپلمات آلمانی نیز در گفت‌وگو با این روزنامه، این مسئله را رد نکرد که برلین خواستار عدم تحریم شدن این دو مقام   روس است.

این روزنامه افزود، علت احتمالی چنین درخواستی از سوی آلمان و چند کشور اروپایی دیگر، باز نگه‌داشتن امکان پیشبرد دیپلماسی و مذاکره با روسیه بر سر بحران اوکراین است.

پیش از شروع عملیات روسیه در اوکراین نیز اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه لیست جدیدی از افراد و نهادهای تحریم‌شده روسیه را منتشر کرد.

وبگاه «ریانووستی» در این رابطه گزارش داد: «اتحادیه اروپا فهرستی از روس‌هایی را که به دلیل به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توسط روسیه تحریم شده‌اند، منتشر کرد و همچنین تحریم‌هایی را علیه تعدادی از بانک‌ها و فعالیت‌های محدود با بدهی عمومی اعمال کرد».

در این لیست نام «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه این کشور دیده می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید