سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از متلاشی شدن چندین باند سوءاستفاده کننده از ارزهای دولتی و دستگیری ۲۰۳ نفر در این راستا خبر داد.

دستگیری ۲۰۳ سواستفاده‌گر از ارز دولتی

به گزارش سلام نو، سرهنگ علی ولیپور گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با سوءاستفاده کنندگان از ارزهای دولتی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در راستای وظایف ذاتی خود برای تامین امنیت اقتصادی و جلوگیری از سوءاستفاده از بیت المال ۸۰ شرکت صوری را که اقدام به سوءاستفاده از ارزهای دولتی کرده بودند، شناسایی کردند. 

وی با بیان اینکه این شرکت ها با سندسازی و جعل اقدام به دریافت ارز با نرخ دولتی از برخی از بانک ها کرده بودند، گفت:  در این راستا ۲۰۳ نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ میزان ارز به یغما رفته از سوی این افراد و باندها را در حدود ۹۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: همچین میزان رفع تعهدات ارزی نیز در حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. 

به گفته ولیپور گودرزی، مقادیر زیادی اموال منقول و غیرمنقول نیز از این افراد کشف و توقیف شده که اقدامات کارشناسی مربوط به آن در حال انجام است. 

وی درباره اینکه این میزان کشفیات طی چه مدتی انجام شده نیز اظهارکرد: کشفیات مذکور طی حدود سه سال اخیر از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی انجام شده است. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تاکید کرد: افراد سودجو باید بدانند که پلیس با جدیت و قاطعیت با آنان برخورد کرده و رصد و نظارت پلیس بر اقدامات  انجام شده در این حوزه درحال انجام است و در صورت مواجهه و برخورد با هرگونه موارد تخلف پلیس به طور جد با آن برخورد خواهد کرد. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید