وزیر آموزش و پرورش با اشاره وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: ایرادات شورای نگهبان به طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس اصلاح شده است.

وعده وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی معلمان نهایی می‌شود

به گزارش برنا؛ یوسف نوری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با اشاره به اینکه این طرح مجدد به شورای نگهبان ارسال شده است، افزود: شورای نگهبان هم در مهلت مقرر اصلاحات قانون را بررسی و اعلام نتیجه خواهد کرد.

وی طرح استخدام حدود ۳۴ هزار معلم در آموزش و پرورش را که مهلت شرکت در آن تا فردا تمدید شده است اقدامی مهم برای حل مشکل کمبود معلم در مناطق مختلف کشور عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه بسترهای لازم در این وزارتخانه برای اتصال به درگاه ملی صدور مجوزهای الکترونیکی کسب و کار فراهم است، افزود: یکی از بسترهای مهم وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد است که هم‌اکنون حدود ۱۱ میلیون نفر از این شبکه به عنوان یکی از بسترهای خیلی خوب استفاده می‌کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی (یکشنبه، یکم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اصلاح لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بر این اساس در ماده ۲ اصلاحی آمده است:

شایستگی عمومی: مجموعه‌ای از صفات و ویژگی‌های شخصیتی فرد، شامل باورها، نگرش‌ها، اعتقادات و رفتار مبتنی بر نظام ارزشی، فرهنگی و اخلاقی جامعه اسلامی و نظام آموزش و پرورش کشور است که زمینه را برای انجام کار متعهدانه آماده می‌کند و پایبندی فرد را به ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی، قوانین و مقررات آشکار می‌سازد، این دسته از شایستگی‌ها در طول خدمت مشمولین مورد بررسی و تأیید قرار می‌گیرد.

شایستگی تخصصی: مجموعه‌ای از توانمندی‌های مرتبط با تسلط بر فرآیند و برآیند دانش تخصصی (موضوع تدریس)، دانش تربیتی و سایر حوزه‌های دانشی مرتبط با یاددهی – یادگیری، دستاوردها، خلاقیت و نوآوری‌های علمی مرتبط، آخرین مدرک تحصیلی و توانایی تفکر علمی و انجام پژوهش در آن حیطه که فرد برای انجام مؤثر وظایف شغلی خود باید از آنها برخوردار باشد.

شایستگی حرفه‌ای: مجموعه‌ای از توانمندی‌های مرتبط با به‌کارگیری تلفیقی دانش، نگرش و مهارت‌های تخصصی و تربیتی و عملکرد رقابتی معلمان در موقعیت آموزشی و تربیتی مبتنی بر نظام آموزشی معیار در جمهوری اسلامی ایران.

بر اساس تبصره اصلاح شده ماده ۲ ؛ ارزیابی بند (۱-۳) این ماده در مورد اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی، بر اساس معیار مندرج در بند «ح» ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب  ۸/  ۷/ ۱۳۸۶ خواهد بود.

در ماده ۳ اصلاح  شده آمده است: معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجربه خود در رتبه‌های پنجگانه به ترتیب: آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند.

بر اساس ماده ۴ اصلاح شده؛ فرآیند رتبه‌بندی برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه‌های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین‌نامه اجرایی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، بر مبنای امتیازات ناشی از معیارهای زیر با رعایت ترتیب اولویت، انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش امروز برای حضور در اجلاس نماز دانش‌آموزی کشور به تبریز سفر کرد.

نشست صمیمی با منتخبین تشکل‌های دانش‌آموزی، دیدار با پیشکسوتان، معلمان منتخب و نمایندگان دانشجومعلمان و افتتاح و خشت‌گذاری چند پروژه آموزشی-تربیتی در استان آذربایجان شرقی از برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش در این استان بود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید