کیمیا خسروی یکی از فعالین باسابقه گردشگریه که بیشتر سفر بروها اونو از رادیو جولون می‌شناسن. رادیو جولون پادکستیه که کیمیا با سالار موسوی تولید می‌کنه و هر اپیزودش به یک مقصد یا موضوع مرتبط با سفر ربط داره. یکی دیگه از علاقه‌های کیمیا کوه نوردیه و خودش میگه بعد از مدتی که از این علاقه شخصی فاصله گرفته بوده بازم شروع کرده به تجربه‌اش. کیمیا توی یکی از صعوداش توصیفی باحال از تهران ارائه می‌ده که جالبه با هم مرورش کنیم.

تهران، شهری که هم دوستش داریم هم ازش متنفریم

کیما لحظه‌ی رسیدن به قله و حال و هوایی که توش داشته رو این‌جوری توصیف می‌کنه، توصیفی که آلودگی تهران هم رد پای پر رنگش رو توش می‌ذاره: به قله که رسیدیم انقدر خوشحال و سرخوش بودیم که انگار نه انگار طی چند هفته قبل، توی همین تهران از شدت آلودگی نفس‌مون بالا نمیومد و مدام سرفه می‌کردیم. ‌انگار نه انگار که هر روز اوضاع اقتصادی بدتر از دیروزه و دل‌مون از شهر و آدم‌هاش گرفته.

این فعال سفر در ادامه پستش نمی‌تونه علاقه‌ای که به تهران داره رو پنهان کنه و جوری باهاش صحبت می‌کنه که انگار از کسی که خیلی خیلی دوستش داری دلگیری، کیمیا میگه: اون بالا ما خوشحال‌ترین بودیم. اونقدر که یکی از بچه‌ها گفت الان از اون لحظه‌هاست که احساس می‌کنم واقعا تهران رو دوست دارم.

رادیو جولون نه شغل کیمیاست نه تنها کاری که داره انجام می‌ده، ولی اون قدری تو ذهنش پر رنگ هست که حتی تو اون لحظات هم یاد حرف امیر بهاری و مقدمه‌ای برای اپیزود تهران رادیو جولون نوشته بود بیفته. امیر توی مقدمه اش نوشته بود:
"تهران یه شهر سایکودلیکه یعنی حتا بیشتر شبیه موسیقی سایکودلیکه، توی موسیقی سایکودلیک تو نمی‌دونی داری از موسیقی لذت می‌بری یا این فضای توهمی که موسیقی برات ساخته لذت بخشه. به خاطر همین خیلی‌ها با این موسیقی مواد می‌زنن که بیشتر حال کنن. توهم در توهم...
واقعیت اینه که خیلی اوقات که توی تهران داره بهت خوش می‌گذره، در واقع تو  توی توهمی از خوشگذرونی به سر می‌بری که البته نمی‌شه گفت واقعیت هم نیست!"

موسیقی ساکودلیک موسیقیه‌ که توش تلاش می‌شه حس و حالی شبیه کسایی که مواد روان گردان مصرف کردن بازسازی بشه. فضایی غریب و وهم آلود با رگه‌هایی از چیزهایی که می‌شناسیش. تعریفی که از نگاه امیر زیاد هم توصیف نامناسبی برای تهران نیست.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید