در سال های اخیر برخی افراد سودجو در آستانه سال نو اقدام به فروش گونه‌های نامتعارف مانند لاکپشت ، سمندر ، ماهی های فایتر و ...می‌کنند.

فروش یک نوع گل در آستانه نوروز ممنوع شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست از فرماندهان یگان محیط‌زیست استان‌ها خواست تا با اقدام‌های پیشگیرانه از وقوع تخلفات گونه‌های جانوری و گیاهی پیشگیری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: با توجه به‌روزهای پایانی سال و تجارب سنوات گذشته مبنی برافزایش خریدوفروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض نظیر سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی و لاک‌پشت از سوی برخی افراد فرصت‌طلب در سطح معابر، بازارهای روز و پایانه‌ها از فرماندهان یگان محیط زیست استان‌ها خواست برای افزایش سطح آگاهی عموم شهروندان و پیشگیری از وقوع تخلفات  گونه‌های گیاهی و جانوری اقدام‌های لازم را انجام دهند.

به گفته سرهنگ محبت خانی یگان حفاظت محیط‌زیست کشور همانند سال‌های گذشته در برخورد با متخلفان، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تنویر افکار عمومی و کاهش سطح تخلفات از دیگر برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست است ، همچنین  انجام امور اطلاعاتی و عملیاتی در جلوگیری از عرضه گونه‌های جانوری و گیاهی توسط عوامل توزیع‌کننده در استان یا منطقه، انجام گشت‌های مشترک با نیروهای انتظامی در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست کشور است .

در سال های اخیر برخی افراد سودجو در آستانه سال نو اقدام به فروش گونه‌های نامتعارف مانند لاکپشت ، سمندر ، ماهی های فایتر و ...می‌کنند، که خریداران پس از پایان سال نو اقدام به رهاسازی آنها در طبیعت می‌کنند و به دلیل اینکه این‌گونه‌ها بومی اکوسیستم آن منطقه نیستند، ممکن است به سایر گونه‌ها آسیب برسانند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید