تخمین زده می‌شود که ببر از زمان پلیستوسن پسین، برای حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۶۵۰۰ سال در شبه قاره هند وجود داشته است.

تصویری شکوهمند از ببر بنگال در راجستان هندوستان + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: ما شروع جشن‌های سال نو چینی را با یک ببر بنگال در صفحه اصلی جشن می‌گیریم که در پارک ملی Ranthambore هند عکس گرفته شده است. هر سال به نام یکی از ۱۲ حیوان زودیاک چینی نامگذاری شده است و سال ۲۰۲۲ یا همان ۱۴۰۱سال ببر است. گفته می‌شود افرادی که در سال ببر متولد شده‌اند، شجاع، رقابتی و با اعتماد به نفس هستند. ویژگی‌هایی که همه ما می‌توانیم در سال ۲۰۲۲ آرزوی آنها را داشته باشیم. پیشاپیش سال نو مبارک!

ببر بنگال جمعیتی از زیرگونه Panthera tigris است. این یکی از بزرگترین گربه‌های وحشی زنده امروزی است. در نظر گرفته می‌شود که متعلق به مگافون کاریزماتیک جهان است.

تخمین زده می‌شود که ببر از زمان پلیستوسن پسین، برای حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۶۵۰۰ سال در شبه قاره هند وجود داشته است.

محدوده تاریخی ببر بنگال تقریبا تمام هند و دره رودخانه سند پاکستان را تا اوایل قرن نوزدهم پوشش می‌داد. محل زیست این ببر امروزه در هند، بنگلادش، نپال، بوتان و تبت جنوبی است. جمعیت ببر هند تا سال ۲۰۱۸ بین ۲۶۰۳-۳۳۴۶ نفر تخمین زده شد. حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در بنگلادش، ۲۲۰ تا ۲۷۴ نفر در نپال تا سال ۲۰۱۸ و ۹۰ نفر در بوتان تا سال ۲۰۱۵ تخمین زده می‌شوند.

Felis tigris نام علمی بود که توسط کارل لینه در سال ۱۷۵۸ برای ببر استفاده شد.

از نظر مورفولوژیکی، ببرهای مناطق مختلف تفاوت کمی دارند و جریان ژنی بین جمعیت‌های آن مناطق در طول پلیستوسن امکان‌پذیر بوده است. کلاد شمالی شامل جمعیت ببرهای سیبری و خزری است و کلاد جنوبی تمام جمعیت ببرهای قاره‌ای باقی مانده را تشکیل می دهد. نتایج تجزیه و تحلیل ژنتیکی ۳۲ نمونه ببر نشان می‌دهد که نمونه‌های ببر بنگال در یک کلاد تک‌فیلتیک متفاوت از نمونه‌های ببر سیبری گروه‌بندی می‌شوند.

اصل و نسب ژنتیکی

ببر بنگال توسط سه مکان نوکلئوتیدی میتوکندری مجزا و ۱۲ آلل ریزماهواره منحصر به فرد تعریف شده است. الگوی تنوع ژنتیکی ببر بنگال با این فرض مطابقت دارد که تقریبا ۱۲۰۰۰ سال پیش به هند رسیده است. این با فقدان فسیل‌های ببر از شبه قاره هند قبل از اواخر پلیستوسن و عدم وجود ببر از سریلانکا، که با بالا آمدن سطح دریا در اوایل هولوسن از شبه قاره جدا شد، مطابقت دارد.

ببر سفید

کت ببر بنگال زرد تا نارنجی روشن است، با نوارهایی از قهوه‌ای تیره تا سیاه. شکم و قسمت‌های داخلی اندام سفید و دم نارنجی با حلقه‌های مشکی است. ببر سفید یک جهش یافته مغلوب است که هر از چند گاهی در آسام، بنگال، بیهار و به ویژه در ایالت سابق ریوا در طبیعت گزارش می‌شود. با این حال، این یک وقوع آلبینیسم نیست.

ببر دندان‌های فوق العاده محکمی دارد. در ضمن از لحاظ جثه، بلندترین طول را در میان تمام گربه‌ها داراست.

نتایج یک مطالعه فیلوژئوگرافیک با استفاده از ۱۳۴ نمونه از ببرها در سراسر گستره جهانی نشان می‌دهد که حد پراکنش تاریخی ببر بنگال در شمال شرقی منطقه‌ای در تپه‌های چیتاگونگ و حوضه رودخانه براهماپوترا است که در همسایگی محدوده تاریخی ببر هندوچینی قرار دارد. در شبه قاره هند، ببرها در جنگل‌های همیشه سبز مرطوب استوایی، جنگل‌های خشک استوایی، جنگل‌های برگ‌ریز مرطوب استوایی و نیمه گرمسیری، جنگل‌های حرا و مراتع آبرفتی زندگی می‌کنند. زیستگاه اخیر زمانی محدوده عظیمی از چمنزار، رودخانه و جنگل‌های نیمه برگ‌ریز مرطوب را در امتداد سیستم رودخانه‌ای اصلی دشت‌های گنگتیک و برهماپوترا پوشش می‌داد، اما اکنون تا حد زیادی به زمین کشاورزی تبدیل شده یا به شدت تخریب شده است. امروزه بهترین نمونه‌های این نوع زیستگاه به چند بلوک در پایه کوهپایه های بیرونی محدود شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید