شاید مشخص‌ترین مشخصه عنکبوت جورو، تار آن باشد. عنکبوت «گوی باف»، تارهای بسیار متقارن و دایره‌ای می‌چرخانند. از دست دادن این تارها سخت است: طلایی روشن و عرض آنها تا ده فوت، زیر نور خورشید می درخشند و خود را نشان می‌دهند.

عکسی با کیفیت و زیبا از عنکبوتی غول پیکر که تارهایی طلایی می‌تند

به گزارش سلام، نو با عنکبوت جورو آشنا شوید. عنکبوتی غول پیکر آسیایی که به ایالات متحده حمله کرد! 

عنکبوت جورو (Joro) بومی آسیای شرقی است اما در سال ۲۰۱۴ پس از اینکه احتمالا در یک کانتینر حمل و نقل به دام افتاد در گرجستان ظاهر شد.

عنکبوت جورو می‌تواند به اندازه کف دست انسان رشد کند و می‌تواند تارهای ۱۰ فوتی ببافد.

این عنکبوت دارای علائم قرمز و زرد قابل توجهی است. می‌تواند تارهای طلایی و گوی مانندی را که به طول ۱۰ فوت کشیده می‌شوند ببافد.

آمریکایی‌هایی که در بخش‌های اطراف آتلانتا در شمال این ایالت زندگی می‌کنند، از تکثیر تکان دهنده این عنکبوت‌های رنگارنگ گزارش کرده‌اند. تارهای طلایی آن‌ها بر روی صندوق‌های پستی می‌پیچد، ایوان‌ها را مسدود می‌کند و در امتداد خطوط برق می‌درخشد.

بنابراین، عنکبوت جورو چیست؟ آیا خطرناک است؟ و چگونه بر اکوسیستم در ایالات متحده تأثیر خواهد گذاشت؟

عنکبوت جورو بومی آسیای شرقی است و در کشورهایی مانند کره، ژاپن، چین و تایوان رایج است. فولکلور ژاپنی عنکبوت جورو را به عنوان موجودی زن-عنکبوت به نام jorō-gumo نشان می‌دهد که می تواند مردان را اغوا کند و به دام بیندازد. در کره از آن به عنوان عنکبوت "فالگیر" یاد می‌شود.

عکسی با کیفیت از عنکبوتی غول پیکر که تارهایی طلایی می‌تند

عنکبوت‌های جورو بسته به جنسشان از نظر ظاهری متفاوت هستند. ماده‌ها می‌توانند تا سه تا چهار اینچ رشد کنند و دارای نوارهای زرد و قرمز قابل توجهی باشند که تشخیص آنها را آسان می‌کند. نرها بسیار کوچکتر هستند و به رنگ قهوه‌ای هستند. هر دو فقط یک سال عمر می‌کنند و معمولا در پاییز دیده می‌شوند.

شاید مشخص‌ترین مشخصه عنکبوت جورو، تار آن باشد. عنکبوت «گوی باف»، تارهای بسیار متقارن و دایره‌ای می‌چرخانند. از دست دادن این تارها سخت است: طلایی روشن و عرض آنها تا ده فوت، زیر نور خورشید می درخشند و خود را نشان می‌دهند.

اگرچه عنکبوت جورو سمی است، اما انسان را نیش نمی‌زند مگر اینکه احساس خطر کند. حتی در این صورت، نیش عنکبوت جورو کشنده نیست ولی می‌تواند بسیار دردناک باشد.

عکسی با کیفیت از عنکبوتی غول پیکر که تارهایی طلایی می‌تند

جدای از آزار تارهای عظیم عنکبوت‌های جورو، برخی می‌گویند که آیا عنکبوت‌های مهاجم ممکن است به اکوسیستم بومی آسیب بزنند؟

به گفته محققان دانشگاه کلمسون کارولینای جنوبی، مشخص نیست که آیا تأثیر منفی این گونه غیربومی بر روی این گونه خواهد داشت یا خیر.

نانسی هینکل، حشره شناس دانشگاه جورجیا، توضیح داد: عنکبوت‌های جورو فرصت‌های بسیار خوبی برای سرکوب آفات به طور طبیعی و بدون مواد شیمیایی به ما می‌دهند.

به گفته هینکل، عنکبوت ها می توانند به طور موثر آفاتی مانند پشه، مگس گزنده، و حشرات بدبو را از بین ببرند که خود یک گونه مهاجم هستند و می‌توانند به محصولات محلی آسیب برسانند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید