با شروع فصل بهار و رویش گیاهان دارویی در ارتفاعات رشته کوه البرز میتوانید از این موزه دیدن نموده و از زیبایی‌های طبیعت روستا نیز بهره مند شوید.

با موزه گیاهان دارویی البرز بیشتر آشنا شوید

به گزارش سلام نو، سنگان روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان است و دارای امامزاده و آبشاری زیبا است. در این روستا موزه گیاهان دارویی توسط یکی از اهالی دایر شده که دیدن آن خالی از لطف نیست. این موزه بالغ بر چهل نوع گیاه دارویی دارد که میتوانید با شروع فصل بهار از آن دیدن فرمایید.

سنگان نام دو روستا (سنگان پایین و سنگان بالا) و منطقه‌ای کوهستانی و بسیار زیبا در شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان می ‌باشد که از طریق جادهٔ امامزاده داوود قابل دسترسی است.

با موزه گیاهان دارویی البرز بیشتر آشنا شوید

که در آن ارگ سنگی سنگان از سالیان قبل محل استقرار گروه های کوه نوردی داخلی و خارجی بوده و در سال ۱۳۴۰ توسط یکی از اهالی تاسیسات زیربنایی اولیه جهت خدمات دهی به کوه نوردان در این مکان ساخته شده است.
در سال ۱۳۹۱ آقای رضا ملانوروزی در روستای سنگان بعد از بازسازی و دوباره احیا کردن ارگ سنگان به تأسیس موزه گیاهان دارویی در منطقه ای به نام کدر از روستای سنگان بالا اقدام نموده و در حال حاضر ۴۰ نمونه از گیاهان دارویی منطقه البرز را آماده دارد که تعدادی از این نمونه‌ ها به صورت خشک شده و سایر گیاهان نیز به صورت زنده به نمایش گذاشته می ‌شود. با شروع فصل بهار و رویش گیاهان دارویی در ارتفاعات رشته کوه البرز میتوانید از این موزه دیدن نموده و از زیباییهای طبیعت روستا نیز بهره مند شوید.

با موزه گیاهان دارویی البرز بیشتر آشنا شوید

آشنایی با روستای سنگان

مجموعه روستایی سنگان در ناحیه ای دره‌ ای در میان کوه‌ های جنوبی البرز مستقر شده است. این مجموعه شامل چهار محله به نام‌ های ده پایین، ده میان، ده سر و باغ دره است. ده پایین یا محله پایین، در سمت چپ رودخانه سنگان واقع شده، ده میان یا میان محله و ده سر یا سرمحله در سمت راست رودخانه و باغ دره نیز در یکی از دره‌ های فرعی قرار دارند. مجموعه روستاهای کوهستانی سنگان جاذبه‌های متنوعی را در خود جای داده‌اند. کوه‌های پیرامون این مجموعه روستایی، در فصل زمستان از برف پوشیده می ‌شوند و با بهار و رویش انواع گیاهان و گل‌ های رنگارنگ، جلوه‌ ای جذاب و زیبا می‌ یابند. باغات سرسبز و پرطراوت میوه که در فصل ‌های بهار و تابستان با نغمه ‌های پرندگان درمی آمیزد جاذبه‌ای کم نظیر در منطقه پدید می آورد. کوه‌ های دزد سیاسر، بند بارو، پشت بند، سیاسنگ، گردنه لشکرک و دره‌ های وی یک، ده پیران، در تک، گمک، لرتان و دشت قاضی  این منطقه را احاطه کرده اند و رودخانه سنگان نیز در کنار روستا جریان دارد.  بد نیست بدانید که مشاغل عمده مردم مجموعه روستایی سنگان باغداری است و گردو، هلو، گیلاس، آلبالو و زردآلو از مهم ‌ترین محصولات باغی و سردرختی‌ های سنگان هستند.‏ ساکنین سنگان از دیرباز به زبان تاتی سخن می‌ گویند.

با موزه گیاهان دارویی البرز بیشتر آشنا شوید

امکانات مجموعه:

  • موزه گیاهان دارویی
  • کارگاه هنرهای دستی
  • سایت پرورش زنبور عسل
  • مسیرکوهنوردی اختصاصی
  • صبحانه و ناهار محلی
  • اقامت گروهی

موقعیت مکانی:

این موزه در روستای سنگان بالا از توابع کن و در جاده امامزاده داوود قرار دارد.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید