یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که اتحادیه اروپا تا ساعاتی دیگر، وزیر دفاع و آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را در لیست تحریم قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا وزیر دفاع روسیه را تحریم کرد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که اتحادیه اروپا تا ساعاتی دیگر، وزیر دفاع و آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را در لیست تحریم قرار می‌دهد.

دیپلمات‌های اروپایی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که اتحادیه اروپا قصد دارد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «آژانس تحقیقات اینترنتی» روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار دهد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی اختصاصی در این خصوص نوشت که مقام‌های آمریکایی پیش از این به بهانه دامن زدن روسیه به تفرقه و تجزیه‌طلبی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را در لیست تحریم قرار داده بود.

وال استریت ژورنال در ارتباط با این اقدم اتحادیه اروپا نوشت، فهرست تحریم‌ها که قرار است اواخر روز چهارشنبه اجرایی شود، بخشی از موج اول محدودیت‌هایی است که اتحادیه اروپا در واکنش به به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین در هفته جاری از سوی روسیه و استقرار نیروهای روسیه در این منطقه آغاز کرده است.

نمایندگان روسیه در سفارت لندن به درخواست وال استریت ژورنال برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ ندادند.

طبق گزارش نماینده دائم فرانسه در اتحادیه اروپا، نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشست «کورپر 2»  بر روی کلیه جزئیات فنی تحریم‌های اروپا علیه روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های جدا شده در دونباس به توافق رسیدند و روند تصویب نهایی این تحریم‌ها را آغاز کرده‌اند.

هیأت نمایندگی فرانسه در اتحادیه اروپا در پیامی در صفحه توییتر خود در این خصوص نوشت: «کورپر 2 در خصوص ابزار قانونی مرتبط با تحریم‌ها توافق کرده‌ است. رویه مکتوب آغاز شده است و مهلت نهایی تصویب در شورای اتحادیه اروپا ساعت 15:00 به وقت محلی (17:30 چهارشنبه به وقت تهران) و انتشار آن در نشریه رسمی اتحادیه اروپا امروز است».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید