برخی از مردم کیش می‌گویند سهمیه ۲۰ لیتری بنزین به کارت ملی هوشمند آنها واریز شده و مردم باید هنگام مراجعه به پمپ بنزین، از کارت ملی برای سوخت‌گیری استفاده کنند. گفته‌ای که نشان می‌دهد در طرح بنزین برای همه، سهمیه بنزین به افراد تعلق می‌گیرد نه معادل ریالی آن.

یارانه سوخت بنزین به حساب ۶۰ هزار کیشوند واریز شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه بنزین گفت: در اجرای آزمایشی این طرح یارانه سوخت بنزین به حساب ۶۰ هزار کیشوند واریز شده است.

علی ملکی گفت: در جزیره کیش حدود ۱۰ نازل به سیستم مجهز شده است و مردم می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی خود سهمیه‌های جدید اختصاص یافته را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه به حدود ۶۰ هزار نفر از ساکنان جزیره سهمیه ۲۰ لیتری تخصیص داده شده است، گفت: این میزان بنزین شامل حدود ۳۸ هزار خانوار یک نفر تا ۱۱ نفر است.

ملکی افزود: از اول اسفند حدود یک هزار نفر در طرح جدید سوخت گیری کردند و حدود ۲۳ هزار لیتر بنزین مصرف شده است.

رییس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه بنزین تاکید کرد: نتایج اجرای طرح به ستاد اقتصادی هیئت دولت ارایه خواهد شد و درباره توسعه اجرای این طرح به جزیره قشم یا سایر نقاط کشور از سوی هیئت دولت تصمیم گیری می شود.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» این طرح یکی از پیشنهادات عدالت‌گرایانه به منظور بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود.

وی افزود: این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوب شد و برای روشن شدن ابعاد طرح، به صورت موقت و آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شود.

سهمیه جدید بنزین کیش نقدی است؟

برخی از مردم کیش می‌گویند سهمیه ۲۰ لیتری بنزین به کارت ملی هوشمند آنها واریز شده و مردم باید هنگام مراجعه به پمپ بنزین، از کارت ملی برای سوخت‌گیری استفاده کنند. گفته‌ای که نشان می‌دهد در طرح بنزین برای همه، سهمیه بنزین به افراد تعلق می‌گیرد نه معادل ریالی آن.

اما شمسیان راد، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در توضیحات خود گفته ۶۰ لیتر از سهمیه سوخت خانوارهایی که خودرو دارند، به کارت سوخت آنها واریز شده اما بخش دیگر این سهمیه به کارت بانکی افراد واریز شده است. گفته‌ای که نشان می‌دهد دولت پول بنزین ۱۵۰۰ تومانی را برای مردم واریز کرده است.

اظهارات شمسان‌راد درباره واریز  سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی این سوال را به وجود آورده که آیا سهمیه بنزین کیش، نقدی است؟

پیش از این، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در گفتگوی زنده تلویزیونی گفته بود قرار است دولت ماهانه، مبلغی را به عنوان یارانه بنزین به حساب سرپرست خانوارهایی که خودرو ندارند واریز کند. به همین دلیل هم وقتی سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد سهمیه بنزین کیش به حساب بانکی واریز می‌شود، احتمال نقدی بودن سهمیه بنزین کیش را افزایش داد.

بر این اساس هر فرد ماهانه ۲۰ لیتر سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی دربافت می‌کند که در صورت نقدی بودن،‌ معادل ۳۰ هزار تومان یارانه نقدی ماهانه برای هر فرد است. مبلغی که برای یک خانوار چهار نفره ۱۲۰ هزار تومان می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید