سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل از آواره شدن بیش از ۲۰ هزار یمنی از ابتدای سال جاری میلادی در این کشور خبر داد.

آواره شدن ۲۰ هزار یمنی از ابتدای سال ۲۰۲۲

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد: طبق آمار ۳۳۶۸ خانواده یمنی دست کم یک بار آواره شده‌اند و تعداد اعضای این خانواده‌های آواره به ۲۰۲۰۸ تن می‌رسد.

طبق این گزارش، این خانواده‌ها در پی آغاز درگیری در یمن از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ۱۹ فوریه جاری آواره شده‌اند و بیشتر این آوارگان در استان‌های مارب (مرکز)، حدیده (غرب) و تعز (جنوب غرب) هستند.

همچنین سازمان بین‌المللی سه شنبه گذشته اعلام کرد، از ابتدای سال جاری میلادی ۱۸ هزار تن در یمن در پی درگیری‌ها آواره شده‌اند.

یمن در هفته‌های گذشته شاهد تنش نظامی گسترده‌ای میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای وابسته به جنبش انصارالله بوده است که در اثر این درگیری‌ها تعداد زیادی از خانواده‌ها آواره شدند و تلفات انسانی و خسارات مالی گسترده‌ای به این کشور وارد شد.

یمن از حدود هفت سال قبل با درگیری مستمر میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن تحت حمایت ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از یک سو و نیروهای وابسته به جنبش مردمی انصارالله یمن مواجه است.

سازمان ملل نوامبر گذشته اعلام کرد، تا پایان سال ۲۰۲۱ جنگ در یمن به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب کشته شدن ۳۷۷ هزار تن شده است، همچنین این جنگ ۱۲۶ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرد و یکی از بدترین بحران‌های اقتصادی و انسانی جهان را رقم زد به شکلی که ۳۰ میلیون یمنی برای ادامه زندگی خود به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید