براساس آمار و ارقام به دست آمده ، بانک سرمایه که روند رو به بهبود نسبی عملکرد خود را از دو سال پیش آغاز نموده است، این روند را در سال جدید نیز ادامه داده و در ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۹ عدد زیان دهی خود را بهسازی کرده است .

بانک سرمایه زیان انباشته خود را ۱۴ درصد کاهش داد

به گزارش سلام نو، با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب این روزها در بازار سرمایه اما برخی از شرکت ها و موسسات ، همچنان روند رو به رشد سابق خود راطی می کنند. در این بین بانک سرمایه نیز توانسته بخشی از زیان دهی گذشته خود را جبران نماید.

اوضاع این روزهای بازار سرمایه مع الاسف اما چندان مطلوب نیست. بیش از دو سالی هست که وضعیت بازار بورس، چندان رونق قابل ملاحظه ای نداشته است و شرکت ها و موسسات حاضر در این بازار نتوانسته اند رضایت سهام داران خود را جلب نمایند.

این در حالی است که شاخص ، طی روزها و ماه های اخیر علی رغم تلاش دولت و سهام داران، نتوانسته به وضعیت مطلوب خود که مورد رضایت مشتریان و سهام داران است دست یابد.

 اما جدای از وضعیت شاخص و برخی نابسامانی ها در آن ، اما عملکرد شرکت ها و موسسات حاضر در بورس، حاکی از اراده جبران زیان دهی و کاستن از مشکلات سابق است. چنانکه براساس آمار منتشر شده در سایت کدال، نماد بانک سرمایه در بورس در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ معادل (۶۲۷/۱۲) زیان به ازای هر سهم محقق نموده که این میزان زیان دهی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنین این بانک در این مدت (۹ ماهه منتهی به آذرماه)  ۲۴۲ میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی داشته است.

همچنین در حالیکه هزینه های مالی بانک سرمایه در نه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ معادل ۳۲۲۳ میلیارد تومان بوده است اما علیرغم افزایش اکثرا لجام گسیخته هزینه ها در کل کشور و نیز فرآیندهای اقتصادی، با انضباط مالی اعمال شده این هزینه ها در نه ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۰ با کاهش ۳۴۴ میلیارد تومانی ( حدود ۱۱ درصد کاهش ) روبرو شده و به عدد ۲۸۷۹ میلیارد تومان رسیده که این عدد نیز نشان دیگری از بازگشت انضباط مالی به سیستم اقتصادی در بانک سرمایه است.

براساس آمار و ارقام به دست آمده ، بانک سرمایه که روند رو به بهبود نسبی عملکرد خود را از دو سال پیش آغاز نموده است، این روند را در سال جدید نیز ادامه داده و در ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۹ عدد زیان دهی خود را بهسازی کرده است . چنانچه در این مدت با حدود ۱۴ درصد کاهش زیان دهی، عدد قبلی را به سمت (۵- میلیارد تومان) رشد داده است.

این حجم از کاهش زیان دهی در شرایطی که فضای کلی اقتصادی کشور وضعیت مطلوبی را سپری نمی کند، خود حاکی از تلاش مضاعف مدیران این بانک برای بهبود وضعیت گذشته و حرکت به سمت جبران عقب ماندگی ها است.

این البته مستلزم ادامه یافتن روند انضباط بخشی به سیستم و جلوگیری از هدر رفت منابع و ادامه مدیریت بر آن است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید