فرهمندمنش با اشاره به رکود حاکم بر بازار گفت: زمانی‌که قیمت‌ها بالا می‌رود مردم تمایل زیادی برای تامین نیاز، از خود نشان می‌دهند چرا که این نگرانی وجود دارد روند صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

خبر خوش برای خریداران موبایل؛ قیمت‌ها در حال کاهش است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی،ارتباطی و لوازم جانبی گفت: در روزهای اخیر کاهش نرخ ارز باعث کاهش قیمت موبایل در بازار شده و بازار در روزهای پایانی سال از شرایط رکود خارج شده است.

مهدی محبی با اشاره به آرامش حاکم بر بازار موبایل افزود: شرکت‌های واردکننده در تامین کالا مشکلی ندارند و همه برندها در بازار موجود است.

وی با اشاره به تاثیر نوسان‌های نرخ ارز بر بازار موبایل اضافه کرد: قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته‌اند و باتوجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم تمایل مردم برای تغییر گوشی‌های همراه زیاد شده است.

به گفته محبی تقاضا برای خرید برند سامسونگ در کشور بالاست و بعد از آن برند شیائومی خریداران زیادی دارد. چراکه رنج قیمت این برندها بین ۳ تا ۴۰ میلیون است.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی،ارتباطی و لوازم جانبی تصریح کرد: تلفن همراه یک کالای وارداتی است از این‌رو ۹۵ درصد نوسان‌های این بازار متاثر از نرخ ارز است. اگر نرخ ارز کاهش پیدا کند متعاقب آن تمایل برای خرید افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه موبایل بالای ۶۰۰ دلار مشمول ارز نیمایی نمی‌شود، گفت: درصد خریداران این نوع موبایل‌ها کم است و مردم بیشتر موبایل با نرخ ۴ تا ۷ میلیون خریداری می‌کنند.

همچنین در این رابطه اکبر فرهمندمنش، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی ‌تصویری تلفن همراه بر این باور است که کاهش نرخ ارز قیمت موبایل را کم کرد اما تمایل مردم برای خرید را افزایش نداد چراکه آنها همچنان امیدوارند قیمت‌ها کمتر شود.

فرهمندمنش با اشاره به رکود حاکم بر بازار گفت: زمانی‌که قیمت‌ها بالا می‌رود مردم تمایل زیادی برای تامین نیاز، از خود نشان می‌دهند چرا که این نگرانی وجود دارد روند صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه موبایل دیگر یک کالای لوکس و فانتزی محسوب نمی‌شود، بیان کرد: هر میزان شرکت‌های واردکننده موبایل وارد کنند بازار کشش خرید آنها را دارد در حال حاضر ایران بیش از ۸۰ میلیون جمعیت دارد اما بیش از ۱۵۰ میلیون خط در کشور فعال است و همه اعضای خانواده گوشی همراه دارند و جزو یکی از ضروریات زندگی تبدیل شده است.

این فعال صنفی تصریح کرد: در سال‌های گذشته این مقطع از سال بازار جان تازه‌ای می‌گرفت امیدواریم با دریافت عیدی‌ کارمندان بازار از شرایط رکود خارج شود.

به گفته فرهمندمنش اگر تلاطم‌های نرخ ارز به پایان برسد و ثابت شود بازار نیز آرامش پیدا خواهد در حال حاضر بازاریان نمی‌توانند پیش‌بینی از آینده بازار ارائه بدهند.

وی بیان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۵ میلیون موبایل وارد کشور شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید