سناتور سرشناس آمریکایی از عملکرد جو بایدن در بحران شرق اروپا و تدارک ادعایی روس‌ها برای حمله به اوکراین انتقاد کرد.

سناتور آمریکایی: ریاست‌جمهوری بایدن بهترین اتفاق برای پوتین بود
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سناتور سرشناس آمریکایی از عملکرد جو بایدن در بحران شرق اروپا و تدارک ادعایی روس‌ها برای حمله به اوکراین انتقاد کرده و گفت که ریاست جمهوری بایدن بهترین اتفاق برای ولادیمیر پوتین بود.

مجری شبکه فاکس‌نیوز از تد کروز، نماینده مجلس سنای آمریکا پرسید که آیا در نظر او، عملکرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مناقشه اوکراین موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر. کروز پاسخ داد: نه، به هیچ وجه جواب نداده است!

او گفت: اگر به خواسته اوکراینی‌ها دقت کنید، می‌بینید که آن‌ها بسیار صریح هستند و با صراحت از آمریکا خواسته‌اند که همین الان، همین امروز، نورد استریم ۲ را تحریم کند. جو بایدن امروز صبح می‌تواند این کار را انجام دهد، اما از انجام آن امتناع می‌کند. درخواست دوم اوکراینی‌ها دریافت کمک‌های نظامی مهلک است، آن‌ها می‌گویند به ما سلاح بدهید تا از خود دفاع کنیم.

کروز استدلال کرد که حمایت سنا از تحریم‌ها علیه خط لوله نورد استریم ۲ صرفاً به دلیل روی کار آمدن رئیس جمهوری آمریکا تغییر کرده و همچنین دموکرات‌ها را به رای دادن "به نفع روسیه" متهم کرد.

او ادامه داد: جو بایدن به کنگره آمد و شخصا با سناتورهای دموکرات برای رای دادن علیه تحریم‌های روسیه لابی کرد. به همین دلیل است که ما با این تهاجم (یعنی حمله احتمالی روسیه به اوکراین) روبرو هستیم. باید بگویم، رئیس جمهور شدن جو بایدن بهترین اتفاقی است که تا به حال برای ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) اتفاق افتاده است.

براساس گزارش پایگاه خبری هیل، دولت بایدن متعهد شده است که در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی "بی‌سابقه" و "فلج‌کننده" را علیه روسیه وضع خواهد کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ۱۹ فوریه از دولت‌های غربی خواستار وضع تحریم‌های پیشگیرانه علیه مسکو شد.

بایدن هفته گذشته گفت، "متقاعد" شده است که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین است، با این حال اعضای دولت او گفته‌اند که راه‌های دیپلماتیک تنش‌زدایی هنوز روی میز هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید