اگر به باور برخی اظهار نظر ایشان مصداق حرف ناپسند است چرا در اشاعه آن کوشش می‌کنند؟ مگر مشهور نیست که اشاعه فحشا به بدی و حتی بدتر از خود فحشا است؟

لشکرکشی عجیب در برابر اظهارنظر خانم فیلم‌نامه نویس

سلام نو – سرویس سیاسی: یک فیلم‌نامه نویس در یکی از نشست‌های خبری جشنواره فجر اظهار نظری را درباره ازدواج، پیوند بین زن و مرد و حلال‌زادگی فرزند آن مطرح کرد. این اظهار نظر با واکنش منفی از سوی جریان‌ها و چهره‌های مختلف روبه‌رو شد.

در نهایت  خانم نوشین معراجی -فیلم‌نامه نویس مورد اشاره- روز ۲۷ بهمن، به صورت مکتوب از این اتفاق عذرخواهی کرد و نوشت: اینجانب نوشین معراجی به عنوان یک ایرانیِ مقید به دین اسلام و با اطلاع و آگاهی از مناسبات و شرعیات مقدس شیعیان، طبیعی است که جاری شدن خطبه عقد در هنگام ازدواج زوجین را لازم و قطعی می‌دانم و به آن اعتقاد راسخ دارم. [...] بنابراین ضمن تاکید بر اینکه اینجانب به اصول اخلاقی و دینی در روابط زن و مرد ایمان کامل دارم، لازم است در صورتی که شرایط پرفشار نشست‌های خبری و فضای حاکم بر جشنواره موجب شده که حق مطلب به درستی ادا نشود و موجبات رنجش برخی هم‌میهنان عزیز را فراهم آورد، مراتب عذرخواهی خود را تقدیم کنم.

با این همه حتی اظهارخواهی نجیبانه و صادقانه خانم معراجی هم باعث نشد تا موج تخریب‌ها علیه او بخوابد. کار تا جایی پیش رفت که برخی به طور غیرمستقیم از ارتداد نوشین معراجی سخن بگویند و از ضرورت ادب کردن او بنویسند.

این جریان و حامیان مجازی آن که لشکری از اکانت‌ها- به خصوص در محیط توییتر- در اختیار دارند چنان بر طبل گناه خانم فیلم‌نامه نویس کوبیدند و خواستار برخورد با او شدند که انگار بعد از عمری سلمان رشدی را گیر انداخته‌اند و حالا می‌خواهند حکم او را اجرا کنند!

معراجی یک نویسنده نه چندان شناخته شده برای عموم است که در یک نشست خبری که چندان مورد توجه عموم نبوده اظهارنظری کرده که تا پیش از واکنش‌ها چندان هم مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار نگرفته است.

اگر به باور برخی اظهار نظر ایشان مصداق حرف ناپسند است چرا در اشاعه آن کوشش می‌کنید؟ مگر مشهور نیست که اشاعه فحشا به بدی و حتی بدتر از خود فحشا است؟

حتما خوب است که غیرت اسلامی در برابر اظهار نظر خانم معراجی به خرج دهیم، اما بد نیست که در برابر آن فسادهای مشهور نیز رگ غیرتمان باد کند و واکنشی معقول نیست به هرچیز داشته باشیم و به میزانی درست غیرت خرج آن کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید