کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه‌ای از کشته شدن یک نفر در خارطوم بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی حین متفرق کردن تظاهرات خبر داد.

اعتراضات خارطوم بار دیگر قربانی گرفت

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از الجزیره نوشت: هزاران سودانی یکشنبه در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات با درخواست برای حکومت غیرنظامی و آزادی بازداشت شدگان تظاهرات کردند.

در جریان این تظاهرات نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگانی که نزدیک کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم بودند حمله و آن‌ها را سرکوب کردند.

نیروهای امنیتی همچنین به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک کردند و تعدادی از آنها را که هنوز شمارشان مشخص نیست دستگیر کردند و بسیاری از راه ها را به روی تظاهرکنندگان بستند.

این تظاهرات به دعوت "کمیته‌های مقاومت سودان" در محله‌های مسکونی برگزار شد و معترضان با حمل پرچم‌های سودان و تصاویر کشته‌شدگان اعتراضات به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان هم در بیانیه‌ای از کشته شدن یک تن در خارطوم بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی حین متفرق کردن تظاهرات خبر داد.

بر اساس بیانیه کمیته کمیته پزشکان تعداد قربانیان تظاهرات مخالفان تصمیمات عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی، از ۲۵ اکتبر گذشته به ۸۲ نفر رسیده است.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته و آغاز کودتای نظامی که به برکناری عبدالله حمدوک از نخست وزیری و انحلال شورای حاکمیتی منجر شد شاهد اعتراضات گستره است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید