حداکثر تخفیف‌ها ۵۰ درصد باشد و به غیر کارت منزلت که ۹۰ درصد است، برای همه اقشار تخفیف ۵۰ درصد نظر گرفته شود.

این افراد تخفیف کارت بلیط مترو می‌گیرند

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جریان بررسی لایحه نرخ کرایه و بلیط حمل و نقل عمومی به بررسی جدول اقشاری که از تحفیف‌ها استفاده می‌کنند، پرداختند. طبق مصوبه امروز آنها، اقشاری که از بلیط تخفیف دار استفاده می‌کنند شامل جانبازان، خانواده شهدا، افراد تحت پوشش بهزیستی وکمیته امداد به صورت ۱۰۰ درصد، دانش‌آموزان و دانشجویان ۵۰ درصد و افراد دارای کارت منزلت با تخفیف ۹۰ درصد خواهند بود.

جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: کارت‌های این افراد ۱۵۰ هزار تومان در یک سال شارژ می‌شود و اگر بخواهند مازاد این مبلغ استفاده کنند مشمول ردیف‌های دیگر خواهند شد.

تخفیف خوب است اما...

در ادامه ناصر امانی پیشنهاد داد: برای تشویق کارکنان شهرداری برای استفاده از حمل و نقل عمومی برای آنها ۵۰ درصد تخفیف درنظر بگیریم. نرگس معدنی پور، دیگر عضو شورا  پیشنهاد داد: برای سربازان تخفیف ۱۰۰درصد در نظر بگیریم. پیرهادی هم پیشنهاد داد: برای کارکنان دولتی و نظامی کارت بلیت با تحفیف ۳۰ درصد در نظر بگیریم.

چمران رییس شورای شهر تهران در واکنش به این پیشنهادات گفت: تخفیف خوب است اما مترو و اتوبوس هزینه‌هایشان زیاد است و باید منابع این تخفیف‌ها نیز مشخص شود. چرا که هر تخفیفی سهم شهرداری را افزایش می‌دهد.

علوی نیز پیشنهاد داد: به خبرنگارانی که طرح ترافیک نمی‌گیرند کارت بلیت مبلغ دار ارائه شود که تشکری هاشمی گفت: این در لایحه طرح ترافیک دیده شده که خبرنگارانی که طرح ترافیک نمی‌گیرند به آنها کارت بلیط ۴۰۰ هزار تومانی داده شود که این پیشنهاد با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.

چمران در ادامه پیشنهاد داد: حداکثر تخفیف‌ها ۵۰ درصد باشد و به غیر کارت منزلت که ۹۰ درصد است، برای همه اقشار تخفیف ۵۰ درصد نظر گرفته شود.

سوده نجفی پیشنهاد داد: حداقل برای معلولین و تحت پوشش کمیته امداد این بلیط رایگان باشد.

مهدی چمران در ادامه گفت: منهای جانبازان و معلولان همه تخفیف‌ها ۵۰ درصد باشد چرا که خانواده شهدا خودشان را برتر می‌دانند و نیازی به کارت نیم بها ندارند و حتی بارها به ما گلایه کردند که بابت این تسهیلات به ما طعنه می‌زنند و حفظ کرامت تخفیف پولی نیست.

این پیشنهاد چمران با انتقاد پیرهادی و امانی مواجه شد و آنها درخواست کردند در راستای  حفظ کرامت انسانی و انجام وظیفه در قبال خانواده شهدا این افراد همچنان از تخفیف ۱۰۰ درصد استفاده کنند.

تشکری هاشمی نیز گفت: براین اساس دانش آموزان و دانشجویان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از تخفیف ۵۰ درصد و معلولین و خانواده شهدا و جانبازان نیز از تخفیف ۱۰۰ درصد بهره می‌شوند.

در نهایت با رای اکثریت آرا همچون سنوات گذشته خانواده شهدا، معلولین، جانبازان از تحفیف ۱۰۰ درصد و دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصد برخوردارند و خبرنگارانی که طرح ترافیک نگیرند از کارت بلیط ۴۰۰ هزار تومانی و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت ازتخفیف ۹۰ درصد استفاده می‌کنند. این در حالی است که اگر نسبت به شخصی سازی کردن کارت بلیت اقدام شود از تخفیف ۵ درصد نیز بهره خواهند برد.

اگر در مقصد کارت نکشید...

همچنین تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر افراد در زمان خروج از ایستگاه در مقصد کارت خود را نکشند حداکثر سفر برای آنها محاسبه می‌شود، گفت: قیمت پایه کارت‌های بلیت نیز ۸ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه شهروندان از کارت‌های تخفیف دار حداکثر ۴ بار در روز می توانند استفاده کنند، گفت: امکان استفاده بیش از ۴ بار وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید