۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 55336244

یکی از مقامات ناتو از خروج کارمندان این ائتلاف از کی‌یف و انتقالشان به لِویو واقع در غرب اوکراین و بروکسل، بلژیک خبر داد.

خروج کارمندان ناتو از کی‌یف

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل نوشت: این مقام مسئول ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ ناتو و کشورهای متحد در حال نظارت و ارزیابی اوضاع در اوکراین هستند و به انجام اقدامات لازم و ضروری ادامه می‌دهند. امنیت پرنسل ما اولویت دارد و به همین دلیل، ما پرنسل خود را به لِویو و بروکسل منتقل کرده ایم.

وی ادامه داد: دفاتر ناتو در اوکراین همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. ما از روسیه می‌خواهیم تا به کاهش تنش بپردازد و راه دیپلماسی را در پیش بگیرد.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد کارمند ناتو در لِویو و بروکسل مستقر شده و اینکه در هر کدام از این دو شهر چه تعداد جابجا شده اند. اخیرا دولت انگلیس در بیانیه مربوط به هشدار سفر اعلام کرد که کارمندان سفارتش در کی‌یف را به لِویو منتقل کرده است.

دولت لندن در این بیانیه همچنین آورده است: دفتر سفارت انگلیس در کی‌یف به صورت موقت جابجا شده است. کارمندان سفارت در دفتری واقع در لِویو به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مقام‌های غربی تخمین می زنند که ۱۹۰ هزار سرباز روسی اکنون در مرز با اوکراین مستقر شده و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد که بر این باور است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری رروسیه به دنبال حمله به اوکراین باشد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که سفارت این کشور در کی‌یف باید بسته شود چون مقام‌ها شاهد افزایش استقرار نظامیان روس در نزدیکی مرز با اوکراین هستند.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما تمامی اقدامات صادقانه خود را برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک ادامه داده و همچنان با دولت روسیه در پی گفت‌وگوی میان بایدن با پوتین و همچنین صحبت‌هایم با سرگئی لاوروف‌، وزیر خارجه روسیه در تماسیم.

وی ادامه داد: مسیر دیپلماسی همچنان برای روسیه هموار است اگر که این کشور انتخاب کند تا با حسن نیت اقدام کند. ما به دنبال بازگرداندن کارمندان خود به سفارت هستیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید