فرزندان محمدعلی رامین مستقل از پدرشان حق دارند هر نوع زندگی و راهی که می‌خواهند را طی کنند. هیچ کس نباید آنان را بابت این انتخاب‌ها سرزنش کند، اما حتما می‌تواند آن‌ها را از بابت استفاده از رانت مورد پرسش قرار داد؛ اتفاقی که باید درباره یاسین رامین رخ دهد.

حجاب مهناز افشار و صالحه رامین نه، مشکل با رامین‌ها رانت است

سلام نو – سرویس سیاسی: بعد از توییت عاشقانه مهناز افشار برای یاسین رامین و انتشار عکس رامین در کنار افشار بی‌حجاب موجی خبری به راه افتاد که هنوز هم ادامه دارد و حالا به امین رامین و صالحه رامین، دیگر فرزندان محمدعلی رامین، رسیده است.

بسیاری تصاویری از صالحه رامین یا مهناز افشار را به اشتراک می‌گذارند و می‌نویسند که آن محمدعلی رامینی که برای عقب بودن روسری یک خبرنگار آسمان را به زمین می‌آورد و زمین را به آسمان می‌برد چطور دختری با چنین حجاب و عروسی با چنان حجابی دارد و هیچ حرفی هم نمی‌زند؟ آن رامین کجا و این رامین‌ها کجا!؟

اما آیا مشکل ما با محمدعلی رامین و فرزندانش حجاب دختر او و عروسش است یا چیز دیگری؟ دست بر قضا حجاب صالحه رامین به اندازه عرف جامعه است و حتی در بسیاری از موارد بیش از حد مرسوم برای عرف است و از بسیاری از دختران دهه هفتاد و هشتادی حجاب بهتری دارد. یاسین و امین رامین هم تا اینجا هیچ گونه خلاف شرعی مرتکب نشده‌اند. حجاب مهناز افشار هم، خوب یا بد، محصول تربیت رامین نیست.

اما واقعیت این است که مسئله امروز با رامین و فرزندانش عقب و جلو یا وجود و عدم وجود حجاب نیست. بله این سوال بد نیست که بپرسیم وقتی رامین نمی‌تواند فرزندان خود را آن گونه که فکر می‌کند درست است تربیت کند، چطور قصد داشت در دوره‌ای تمام فرزندان مردم را به همان روش تربیت کند، اما واقعیت این است که هر کس در برابر اعمال خودش پاسخگو است.

اگر مشکلی با محمدعلی رامین و فرزندانش وجود داشته باشد بر سر رانت احتمالی است. 

صالحه رامین سعی کرد تا حدی پاسخ به این سوالات را بدهد و نشان دهد از کجا به کجا رسیده است و وضعیت امروزش محصول چیست. او که در متنی به انتقادات رضا کیانیان پاسخ می‌داد، گفت: سال ها با خانواده، اطرافیان، در مدرسه و در اجتماع پیرامون خودم جنگیدم تا خودم باشم نه آنچه بر من حکم می‌کنند و شاید کمتر دختری به اندازۀ من با گشت ارشاد درگیر شده باشد و کتک خورده باشد و هر بار که بازداشت شده بیش از بقیه در بازداشت مانده باشد تا پدرش نفهمد!....

من مثل هر آدم دیگری در این جهان انتخاب نکردم در چه خانواده‌ای به دنیا بیایم و پدرم چه ایدیولوژی‌یی داشته باشد. ولی راه و رسم زندگی‌ام را از زمانی که بزرگ شدم و زورم رسید خودم انتخاب کرده‌ام و خودم را در قبال اعمال و رفتار خودم مسؤول می‌دانم.

حجاب مهناز افشار و صالحه رامین نه، مشکل با رامین‌ها رانت است

شاید متن و روشنگری صالحه رامین دقیقا آن چیزی نباشد که افکار عمومی به دنبالش است اما باید اعتراف کرد که او گام خوبی برداشته است و تقریبا مشخص کرده که پشتوانه مالی خود را از کجا آورده است. او با اشاره به تجارب کاری خود نوشته است: ‌از ۲۰ سالگی شروع به کار کردم. با فروشندگی در یک داروخانه و بعدتر در یک فروشگاه لوازم خانگی تا مستقل باشم ودیگری برایم تصمیم نگیرد.

فرزندان محمدعلی رامین مستقل از پدرشان حق دارند هر نوع زندگی و راهی که می‌خواهند را طی کنند. هیچ کس نباید آنان را بابت این انتخاب‌ها سرزنش کند، اما حتما می‌تواند آن‌ها را از بابت استفاده از رانت مورد پرسش قرار داد؛ اتفاقی که باید درباره یاسین رامین رخ دهد.

یاسین رامین نیز باید پاسخ دهد آیا او از ارتباطات و نام پدرش برای همکاری‌های خاص با هلال احمر استفاده نکرده است؟ آیا ارتباطات پدری در پرونده‌های اخیر به یاری او نیامده‌اند؟ این سوال‌ها، سوال‌های اصلی است که باید پاسخ داده شود نه حجاب مهناز افشار و تیپ خاص صالحه رامین.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید