در این رزمایش یک روزه، خدمه بمب‌افکن‌های راهبردی توپولوف-۲۲ام۳ که قادر به حمل موشک‌های هسته‌ای هستند، تاکتیک‌های هوایی برای مقابله با دشمن در دریا را تمرین کردند.

رزمایش هوایی روسیه در دریای مدیترانه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روسیه در ادامه برنامه خود برای برگزاری مانورهای نظامی در آب‌های آزاد جهان، با شرکت بمب افکن‌های راهبردی خود در دریای مدیترانه رزمایش هوایی برگزار کرد.

شبکه تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه و شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، صبح شنبه صحنه‌هایی از این رزمایش هوایی را در شرق دریای مدیترانه نشان دادند.

در این رزمایش یک روزه، خدمه بمب افکن‌های راهبردی توپولوف-۲۲ام۳ که قادر به حمل موشک‌های هسته‌ای هستند، تاکتیک‌های هوایی برای مقابله با دشمن در دریا را تمرین کردند.

یکی از خدمه این بمب افکن‌ها که مجهز به موشک‌های بالدار جدید کینژال است به شبکه زویوزدا گفت: در این رزمایش هوایی، پرتاب موشک‌های بالدار را تمرین کردیم.

در این رزمایش هوایی، علاوه بر هواپیماهای دور پرواز توپولوف-۲۲ ام۳، جنگنده‌های میگ-۳۱ و شکاری‌های سوخو-۳۰ روسیه نیز شرکت داشتند و همکاری واحدهای هوایی با ناوهای روسی را تمرین کردند.

رزمایش هوایی روسیه در دریای مدیترانه بخشی از رزمایش بزرگ روسیه در این پهنه آبی است.

به گزارش رسانه‌های روسیه، روز ۱۷ فوریه (روز پنجشنبه) چند ناو روسی، به ناوهای ناتو که در محل برگزاری رزمایش بودند و برای اعمال تحریک‌آمیز تلاش می کردند، نزدیک شدند و این ناوها را وادار به ترک مسیر خود و دور شدن از محل برگزاری رزمایش کردند. 

 سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد که این کشور قصد دارد در اقیانوس‌های جهان برای تامین امنیت خود و مقابله با تهدیدها، رزمایش‌های مختلفی برگزار کند.

شایگو در جمع مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: نیروی دریایی و هوافضای روسیه در رزمایش‌هایی که برگزار می کند، دفاع از منافع ملی روسیه در اقیانوس‌ها و مقابله با تهدیدهای نظامی در جهات مختلف را تمرین می‌کند.  

وی افزود: در چندین رزمایش (در ماه ژانویه گذشته و فوریه جاری) بیش از ۱۴۰ ناو و کشتی‌های پشتیبانی و افزون بر ۶۰ فروند انواع بالگرد و هواپیمای نظامی شرکت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید