فردا، یکشنبه اول اسفند فعالیت سامانه بارشی آغاز می شود.

سامانه بارشی اسفند ۱۴۰۰ در این استان‌ها فعال می‌شود

به‌گزارش همشهری آنلاین، ماه پایانی زمستان از فردا آغاز می‌شود و با اینکه روزهای گذشته تقریبا همه شهرها حال و هوای بهاری را تجربه کردند، اما سازمان هواشناسی اسفند پربارشی را پیش‌بینی کرده‌اند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی هم از ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت امروز، شنبه ۳۰بهمن خبر داد و گفت که این سامانه تا سه‌شنبه سوم اسفند در بسیاری از استان‌ها موجب بارش باران و برف در ارتفاعات خواهد شد.
صادق ضیاییان با بیان اینکه این سامانه بارشی از غرب وارد کشور و در برخی مناطق غرب و جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات غربی البرز سبب بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود، افزود: فردا، یکشنبه اول اسفند فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شمال غرب و مرکز کشور، دامنه جنوبی البرز شامل تهران، سمنان، قزوین و البرز و همچنین گیلان، مازندران و شمال فارس ادامه دارد.
ضیاییان فعالیت سامانه بارشی را طی روز دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی نقاط فارس و بوشهر، ارتفاعات شرقی البرز در تهران و سمنان و شرق دریای خزر پیش‌بینی و اظهار کرد: در این روز به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود. این سامانه روز سه‌شنبه در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.
به‌گفته وی، همچنین روز یکشنبه با توجه به وزش باد شدید روی کشور عراق و شمال عربستان، خیزش گردوخاک در این مناطق پیش‌بینی می‌شود که ممکن است به جنوب غرب و غرب کشور ما نیز منتقل شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین تأکید کرد که دوشنبه در جنوب و جنوب غرب کشور، شرق و جنوب شرق، همچنین سه‌شنبه در شرق کشور و تهران، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید اتفاق می‌افتد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.
مجتبی جلالی، مدیرکل هواشناسی تهران نیز در این‌باره اظهار کرد: از عصر شنبه تا دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی و مرکزی بارش باران، در نواحی شمالی بارش باران و برف در ارتفاعات بارش برف، مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید