در ویدیو زیر شاهد تصاویری از جاده یونگاس جنوبی در کشور بولیوی که یکی از مرگ‌بارترین مکان‌ها و جاده‌های روی زمین است، خواهید بود.

تصاویر دلهره آور از وحشتناک ترین جاده دنیا / فیلم

به گزارش سلام نو، جاده یونگاس جنوبی در کشور بولیوی که آن را با نام‌هایی مثل «جاده مرگ» یا «جاده سرنوشت» می‌شناسند، یکی از مرگ‌بارترین مکان‌ها و جاده‌های روی زمین است. این مسیر در ۴,۶۵۰ متری از سطح زمین قرار دارد.

این جاده در سال ۱۹۳۰ میلادی به‌منظور کمک برای رساندن خدمات به نقاط مرتفع، به‌دست مردم بومی آن منطقه طراحی و ساخته شد. حرکت در این جاده که مسافر را به‌مناطق مرتفع بالاتر از ابرها می‌برد، احتیاط بی‌نهایت بالایی را طلب می‌کند.

قرار گرفتن این جاده در ارتفاع چهار هزار متری و معماری باریک و خاص این مسیر با تنها سه متر عرض، مسافران زیادی را به‌کام مرگ فرو برده است. یکی از پرتگاه‌های جاده‌ نام‌برده، هزار متر ارتفاع دارد و بدترین صانحه‌ تاریخ بولیوی هم به‌سقوط یک اتوبوس در این دره و کشته شدن ۱۰۰ نفر از مسافرانش مربوط می‌شود. متاسفانه برای مسیر پرخطر این جاده هیچ حفاظی طراحی و تعبیه نشده و هر ساله حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مسافر از مسیر این جاده باریک، مرتفع و بی‌نهایت خطرناک خارج و کشته می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید