یک متخصص پزشکی قانونی با اشاره به خطرات مصرف قرص برنج گفت: حتی یک هشتم این قرص کشنده است و نهایتا فرد را ظرف یک ساعت از پا در می آورد.

 مصرف این "قرص" فرد را ظرف یک ساعت از پا در می آورد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد غضنفری پور از فوت ۴۳ نفر در استان بر اثر استفاده از "قرص برنج" در ۱۰ ماهه ابتدای امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ نفر افزایش داشته است.

وی افزود: متاسفانه افرادی که این قرص را مصرف می کنند مرگ زجرآوری را تجربه می کنند، چرا که تا آخرین لحظه مرگ به هوش هستند.

غضنفری پور با اشاره به وجود دو نوع قرص برنج در بازار گفت: یکی از انواع قرص برنج ترکیبی از فسفید آلومینیم است که همان قرص برنج اصلی و خطرناک است و دیگری قرص برنج گیاهی است که قرص سیر هم نامیده می شود و بی خطر است.

این متخصص پزشکی قانونی گفت: مصرف یک هشتم قرص برنج اصلی که ترکیب فسفید آلومینیم است هم می تواند کشنده باشد و با مصرف این قرص عملا فرد شانسی برای زندگی ندارد.

غضنفری پور گفت: بلافاصله بعد از مصرف این قرص فرد دچار حالت تهوع و استفراغ و دل درد شده و ظرف کمتر از یک ساعت از پا در می آید.

این متخصص پزشکی قانونی گفت: تنها زمانی فرد برای زندگی دوباره شانس دارد که در همان لحظات اولیه قرص با استفراغ بیرون بیاید، وگرنه مرگ او حتمی است.

وی افزود: با مصرف این قرص گاز فسفین در معده افراد آزاد می شود که این گاز بلافاصله از دیواره معده جذب خون شده و بعد از ورود به سلولهای بدن سوخت و ساز آنها را متوقف می کند.

غضنفری پور گفت: یکی از اندام هایی که توقف سوخت و ساز آن خطرآفرین می شود، قلب است و عمده افرادی که قرص برنج مصرف می کنند معمولا به علت شوک قلبی جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: متاسفانه علی رغم منع فروش و عرضه قرص برنج باز هم شاهد فروش آن در سطح بازار هستیم.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید