به گفته رییس اتحادیه بارفروشان، وزارت جهاد کشاورزی ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی برای تنظیم بازار وارد می‌کند که در صورت واردات، قیمت محصول از ۸ تا ۹ هزار تومان فراتر نخواهد رفت.

تا پایان سال ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی به کشور وارد می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد گفت: هم اکنون ۶۰ درصد انبارهای سیب زمینی خالی است که با واردات بازار به تعادل می رسد. سال گذشته ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب زمینی در کشور تولید شد که امسال میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به شرایط تولید و موجودی انبارها به وزارت جهاد هشدار می دهیم که اگر واردات انجام نشود، قیمت سیب زمینی در اسفند به ۲۰ هزار تومان می رسد.

 از ۱۸ بهمن در راستای تنظیم بازار توزیع هوشمند سیب زمینی با نرخ ۹ هزار و ۸۰۰ تومان از طریق سامانه بازرگام انجام می شود که هفته گذشته مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی قول داد که قیمت در میادین به کمتر از ۸ هزار تومان می رسد.

اتحادیه بارفروشان در آبان که قیمت هر کیلو سیب زمینی ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان رود، هشدار داده بود که قیمت به ۸ تا ۱۲ هزار تومان می رسد که این امر تحقق یافت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید