این استان باداشتن بندر چابهار، گرمترین نقطه کشور را در زمستان و خنک‌ترین بندر بندر جنوبی ایران را در فصل تابستان به خود اختصاص داده است. در این مقاله قصد بررسی جاذبه‌های گردشگری سیستان بپردازیم.

آیا سیستان و بلوچستان برای گردشگری مناسب است؟

سیستان و بلوچستان یکی از بخش‌های تاریخی ایران است که در عین حال از مناطق محروم ایران زمین نیز هست. جالب است که با توجه به اینکه این بخش از کشور به دلیل عدم توجه از لحاظ توسعه جزو محروم‌ترین مناطق ایران است، در عین حال هم دارای مکانهای دیدنی و اماکن تاریخی است که هر کدام به نوبه خود بی‌نظیر هستند. با توجه به یک باور قدیمی، سیستان و بلوچستان یازدهمین سرزمینی است که اهورامزدا آن را آفریده است. این شهر در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد و لنگرگاه آن قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما را دارند و در عین محرومیت از مناطق آزاد بازرگانی ایران است. این استان باداشتن بندر چابهار، گرمترین نقطه کشور را در زمستان و خنک‌ترین بندر بندر جنوبی ایران را در فصل تابستان به خود اختصاص داده است. در این مقاله قصد بررسی جاذبه‌های گردشگری سیستان بپردازیم.

سیستان و بلوچستان چه مکان‌های تفریحی را دارند؟

· کوه خواجه: کوه خواجه که در شهر زابل قرار دارد همچون جزیره‌ای میان دریاچه هامون قرار دارد. این کوه در فاصله ۱۷ کیلومتری از شهر زابل است و بر فراز کوه خواجه مجموعه‌ای از آثار تاریخی مربوط به دوره ساسانیان قرار دارند. این کوه به این دلیل معروف است که یکی از مریدان اهل بیت که در کتاب اوستا معرفی شده است و اهل خرد ورزی بوده است برای تفکر و تعقل به این منطقه می‌رفته است. همچنین مقبره‌های جالب و قبرهای بالای کوه با معماری خاص خود برای افرادی که اهل بازدید از مکان‌های شگفت انگیز هستند بهترین گزینه است.

· موزه پست: موزه پست زاهدان که از موزه‌های موجود در شهر زاهدان است بهترین مکانی است که می‌توانید انواع مجسمه‌های باستانی، مهره‌های شهر سوخته و ابزار الات قدیمی و البته باستانی را در آن پیدا کنید.

· غار و آّشار لادیز: غار و آبشار لادیز یکی از مطبوع‌ترین و دل انگیزترین مناطق طبیعی است که در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد هم می‌تواند بهترین مکان برای تفریح و خوش گذرانی باشد. این ناحیه که به واسطه غار و آبشار دلاویز در در شهرستان میرجاوه قرار دارد در منطقه‌ای کویری است که از بدو ورود به آن صدای طنین انداز آبشار در آن هوای گرم از شما استقبال می‌کند. روستاییانی که در این منطقه هستند آثار بسیار زیادی را ساختند که در بازارچه‌های محلی می‌توانید آن را به راحتی خرید کنید.

· قلعه ناصری: قلعه ناصری که در شهر ایرانشهر از قله‌های به جا مانده از دوران قاجار است که به دستور ناصر دینشاه ساخته شد. جالب است که بدانید ناصرالدوله پیشنهاد ساختن این قلعه را داد و در مدت ۷ سال با انجام یک معماری داخلی و بیرونی بسیار زیبا آن را به ناصرالدین شاه تقدیم کرد.

· مجموعه تفریحی دریای بزرگ: اگر به سمت چابهار رفتید حتما از مجموعه تفریحی دریای بزرگ دیدن کنید. این منطقه در مسیر چابهار است که منظره حیرت انگیزی را از برخورد موج و صخره‌ها به ارمغان آورده است. انواع خرچنگ‌ها و لاک‌پشت‌ها در این منطقه بر روی صخره‌ها و حتی شن‌های ساحل در حال بازی کردن هستند. این منطقه جزو مناطق گردشگری ناب و دست نخورده است که امکاناتی مثل آلاچیق و رستوران را دارا است. همچنین صخره‌های بسیار زیبای موجود در این منطقه دارای پوشش سبزی از خزه‌های دریای هستندکه محل بسیار زیبایی را برای عکاسی کردن به وجود آورده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید