در این مقاله قصد داریم به معرفی کورت زوما بپردازیم و اتفاقی که در مورد حیوان آزاری وی افتاد را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

خشم عمومی نسبت به فوتبالیست حیوان آزار!

الان چند روزی است که در بریتانیا بسیاری از مردم حتی کسانی که فوتبال نمی‌بینند اسم کورت زوما بازیکن وستهام یونایتد را شنیده‌اند. البته دلیل این معروف شدن ناگهانی ربطی به فوتبال ندارد. وی چند روزی است که به خاطر حیوان آزاری که انجام داد مورد خشم مردم و حتی رسانه‌ها قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم به معرفی کورت زوما بپردازیم و اتفاقی که در مورد حیوان آزاری وی افتاد را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

جریان حیوان آزاری کورت زما از چه قرار است؟

موضوع از این قرار است که چند روز پیش برادر این بازیکن فرانسوی ویدیویی از حیوان آزاری این بازیکن در اسنپ چت به اشتراک می‌گذارد. در این ویدیو این بازیکن ۲۷ ساله یکی از گربه‌های نژاد بنگال‌اش را همانند یک توپ شوت می‌کند، به گربه سیلی میزند و سپس کفشش را به سوی این گربه پرتاب می‌کند. از صدای خنده‌های وی فیلم گرفته شده است این مطلب نشان می‌دهد که آنان از این کار لذت می‌برند. این کار باعث شد که در همان لحظه‌های اول کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را نسبت به کار وی نشان دهند.

واکنش باشگاه وستهام درباره این موضوع چه بود؟

پس از این که کار کورت زوما در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرد باشگاه وستهام طی بیانیه کار وی را محکوم کرد، اما جالب است که بدانید او را در بازی که قرار بود یک روز بعد پس از این حیوان آزاری قرار بود که برگزار شود محکوم نکرد. جالب است که بدانید تماشاچیان در این بازی از خجالت کورت زوما در آمدند. در این بازی حتی کسانی که از طرفداران کورت زوما بودند وقتی که توپ زیر پای او می‌رفت پشت می‌کردند و عده‌ای هم پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود زندگی حیوانات به‌خصوص گربه‌ها قابل اهمیت است، اعتراض خود را به وی نشان دادند. اعتراض‌ها به حدی شدید بود که یکی از اسپانسرهای باشگاه وستهام به دلیل اینکه برخورد جدی با کورت زوما نشد قراردادش را با این باشگاه تا اطلاع ثانوی قطع کرد. پس از اینکه این اسپانسر قراردادش را قطع کرد باشگاه در برخوردی جدی‌تر با زوما، او را مبلغ ۲۵۰ هزار پوند جریمه کرد و قرار شد این پول صرف خیریه‌های کمک به حیوانات شود.

کار وی چه پیامدهای دیگری را به دنبال داشت؟

برند آدیداس که با این بازیکن همکاری داشت در واکنش به این خبر قراردادش را با او لغو کرد. در قدم بعدی انجمن حمایت از حیوانات بریتانیا دو گربه را از او گرفتند، اما این تمام ماجرا نیست. این موضوع در فرانسه هم مطرح شد و تبدیل به موضوع جنجالی شد تا آنجایی که خیلی از مردم معتقدند که زوما دیگر به هیچ عنوان نباید لباس تیم ملی فرانسه را بر تن کند. جالب‌تر اینکه ممکن است طبق قوانین فرانسه به دلیل حیوان آزاری دادگاهی شود و حتی چهار سال زندانی شدن هم می‌توانند برای این اقدام وی از طرف دادگاه بریده شود. این موضوع آنقدر پیچیده شده که حتی بسیاری از مردم معتقدند که زوما باید تا همیشه از فوتبال خداحافظی کند. چراکه در همه جوامع فوتبالیست‌ها جزو الگوها یک جامعه هستند و این کار می‌تواند پیام واضحی را از طرف وی به حیوان آزارها رسانده باشد و این دلیل محکمی است بر محکوم کردن کار وی.

نتیجه کلی

در آخر همه باید بدانند که زندگی حیوانات هم به اندازه زندگی دیگر موجودات زنده زمین مهم است با حیوانات مهربان باشیم.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید