بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور نماینده دادستان در این شهرستان امحا شد.

امحای ۵.۵ تُن مواد غذایی غیربهداشتی در مهاباد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بهاء الدین حسینی روز سه شنبه افزود: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در طول ۲ ماه گذشته بازرسان بهداشت محیط مقدار تقریبی ۵.۵ تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز که کشف و ضبط شده بود، امروز معدوم شد

وی ادامه داد: این مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی شامل سس، آبلیمو، کیک، نوشابه، نمک، تخمه و آجیل حاوی رنگ شیمیایی غیر مجاز برخی دیگر از اقلام بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود و در صورت مصرف می توانست سلامت شهروندان را با خط مواجه سازد.

حسینی اظهار داشت: این ۵ و نیم تن از مواد غذایی به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با اخذ مجوز از مقامات قضایی و با حضور نماینده دادستان این شهرستان امحاء و از بین برده شد.

وی افزود: در طول نیمه اول سال جاری نیز حدود ۱۰ تن انواع فرآورده های لبنی  و مواد غذایی غیر قابل مصرف توسط اکیپ های بهداشت محیط و حرفه ای به ارزش بیش از سه میلیارد ریال کشف و ضبط و با دستور مقام قضایی امحا شد.

وی بیان کرد: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی ۱۸ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۹ تیم بازرسی سیار  با همکاری ادارات اصناف، صنعت و معدن و تجارت ،تعزیرات حکومتی،شهرداری براین مراکز در ساعات مختلف شبانه روز نظارت داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از شهروندان و مسافران خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی های لازم را انجام دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است، ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی و چهار هزار و ۶۳ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان فعالیت دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید