مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کاهش جمعیت پرندگان مهاجر نسبت به سال‌های گذشته، گفت: امسال جمعیت کمتری از پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های استان شدند.

کاهش جمعیت پرندگان مهاجر در مازندران

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کاهش جمعیت پرندگان مهاجر نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: امسال جمعیت کمتری از پرندگان وارد استان شدند که مهاجرت پرندگان مهاجر کماکان در حال انجام است به‌طوری‌که بخشی از جمعیت آنان از تالاب‌های استان خارج شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت  قوها نیز در تالاب سرخرود کاهش پیدا کرد،گفت: مهاجرت پرندگان تا اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه ادامه خواهد داشت که براساس شرایط آب و هوایی خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه مردم اسلحه خود را کنار بگذارند  به‌جای آن با دوربین صحنه‌های زیبای حضور پرندگان مهاجر را در طبیعت استان ثبت کنند، افزود: در این مسیر دست یاری به سوی مردم دراز می‌کنیم.

این مسؤول بیان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که شکار و صید جای خود را به پرنده نگری و لذت بردن از طبیعت دهد.

آهنگری با تاکید بر اینکه محیط زیست متعلق به همه ما انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: به‌طور حتم مشارکت مردم برای صیانت از حفاظت زیست و حیات وحش تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر نیز در پایان فصل کوچ پرندگان قرار داریم و از مردم انتظار داریم که در حفظ گونه‌های پرندگان به‌ویژه گونه‌های نادر وکمیاب ما را یاری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ادامه گشت‌زنی در طبیعت به‌ویژه تالاب میانکاله، یادآور شد: تاکنون موردی از تلفات پرندگان در میانکاله گزارش نشده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید