وزارت امور خارجه اتریش با اعلام خبر دیدار وزیر امور خارجه این کشور با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد که مذاکرات وین به لحظات حساسی رسیده است.

مذاکرات وین به لحظات حساسی رسیده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در این پیام توئیتری آمده است که الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مورد اینکه چطور می‌توان این روزهای سرنوشت‌ساز را سپری کرد گفت‌وگو کردند.

دور هشتم گفت‌وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و تاکنون بخشی زیادی از متون توافق نهایی نگارش شده است. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوهای برجامی دیدار کرد. دقایقی هم کارشناسان کشورمان برای گفت‌وگو با نمایندگان گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا وارد هتل کوبورگ شدند. 

در مجموع، جلسات برگزارشده پس از بازگشت هیأت‌ها به وین در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.

با توجه به تکرار مداوم ضرب‌الأجل‌ها و تاریخ‌های مختلف برای پایان مذاکرات از سوی رسانه‌های غربی، باید گفت که رسیدن به خط پایان و دستیابی به تفاهم در وین تنها نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه در حوزه رفع تحریم‌هاست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید