مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا ممنوعیتی برای تردد بین استانی تصویب نکرده، فعلا شرایط سفر به همان شکل قبل است.

بیش از ۲۴۷ شهر ایران در وضعیت قرمز قرار دارند/ تردد بین استانی ممنوع شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران درباره وضع ممنوعیت و محدودیت تردد استانی گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا ممنوعیتی برای تردد بین استانی تصویب نکرده، فعلا شرایط سفر به همان شکل قبل است.

قربانی در گفتگور با تسنیم یادآور شد: در حال حاضر انجام سفرهای استانی محدودیتی ندارد. اما با توجه به شرایط کنونی ابتلا به کرونا از همه شهروندان می‌خواهیم نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، محدودیت‌های جدید ترددی وضع نمی‌شود، افزود: از مردم می‌خواهیم به استان‌های قرمز و نارنجی مسافرت نکنند تا در آینده نزدیک موفق به کنترل سویه جدید بیماری کرونا باشیم.

این مقام مسئول اعلام کرد: کسانی‌ که برای مسافرت اقدام می‌کنند باید دو دز واکسن زده باشند و نتیجه تست پی سی آر منفی داشته باشند. زیرا در صورت وضع محدودیت‌های جدید، تزریق دو دز واکسن کنترل می‌شود.

محدودیت‌های کرونایی استانی شد

چندی پیش رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی در خصوص مقابله با کرونا اعلام کرد که محدودیت‌های کرونایی مانند گذشته جنبه سراسری ندارد. بلکه مسئولان هر استان می‌توانند درباره محدودیت‌هایی که باید وضع شود، تصمیم‌گیری کنند.

با وجود سرعت رشد سویه امیکرون، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی جدیدی وضع می‌کند. بسیاری انتظار داشتند که این ممنوعیت‌ها مانند پیک‌های قبلی کرونا، به تعطیلی برخی از اصناف و مراکز فرهنگی و اقتصادی منجر شود. حتی زمزمه ممنوعیت تردد بین شهرها هم اعلام شد.

اما حالا ابراهیم رئیسی اعلام کرده که محدودیت‌های کرونایی جدید، مانند گذشته جنبه عمومی و سراسری ندارد. بلکه هر شهری که دچار مشکل می‌شود باید مسئولین استانی در همان محدوده نسبت به اعمال محدویت و یا تعطیلی تصمیم‌گیری کنند.

رئیسی تاکید کرده که با توجه به شیوع سویه اُمیکرون و شرایط متفاوت و خاصی که نسبت به سویه‌های قبلی دارد، می‌توان تعریف جدیدی برای شهرهای قرمز ارائه داد و البته تا زمانی که این تعریف انجام نشده، همچنان مقررات قبلی برای شهرهای قرمز موضوعیت دارد.

بر این اساس پس از این ممنوعیت و محدودیت سراسری مانند دفعات قبل وجود ندارد و هر استان به تنهایی درباره ممنوعیت و محدودیت‌های کرونایی تصمیم می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید