روستای صراخیه در استان خوزستان قرار دارد که برای تردد در آن باید از قایق استفاده کرد.

تصاویر باورنکردنی از روستای شگفت انگیزی که به ونیز ایران مشهور است! / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، زمستان بهترین فصل برای سفر به مناطق جنوبی ایران و استفاده از حال و هوای بهاری و دلچسب طبیعت آنهاست. در استان خوزستان و در شهرستان شادگان و دهستان ناصری، روستایی وجود دارد که می‌تواند بهترین گزینه برای زمستان گردی باشد.  

شاید باورتان نشود که در نقطه‌ای از ایران روستایی وجود دارد که تنها راه تردد در آن قایق‌سواری است. این روستا در تالاب شادگان خوزستان قرار دارد. تالاب بین‌المللی شادگان یکی از تالاب‌های بزرگ ایران است. این تالاب در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است.

روستای صراخیه در میان این تالاب قرار دارد و برای گشت و گذار از کوچه‌های آن مانند شهر ونیز ایتالیا باید از قایق استفاده کنید. چون این روستا روی رودخانه شکل گرفته است. شما باید در ورودی روستا سوار قایق شوید. در ایستگاه ورودی قایق‌های زیادی برای رفت و آمد دیده می‌شود. تردد این قایق‌ها هم به جذابیت روستا افزوده است. هنگامی که در حال عبور از کوچه‌های صراخیه هستید خانه‌های سنتی آن در کنار آب حتما برایتان جذاب خواهند بود. این خانه‌ها از نی و خشت و گل ساخته شده‌اند و اهالی این روستا همچنان به‌صورت سنتی زندگی می‌کنند.  

بی‌شک قایق سواری میان نیزارهای زیبای تالاب شادگان روز فوق‌العاده‌ای را برایتان رقم خواهد زد. همچنین در سطح تالاب گیاهان مختلفی رشد کرده است که زیبایی آن را دو چندان کرده است.  

چگونه به صراخیه برویم

برای رفتن به این روستا باید در بزرگراه اهواز به آبادان بروید. در سه راه دارخوین باید مسیر را به سمت شرق در جاده شادگان ادامه داد. از این نقطه تا صراخیه ۱۲ کیلومتر مسیر در پیش است. فاصله کلی صراخیه تا مرکز استان(اهواز) تقریباً ۸۰ کیلومتر است. اگر از گرما و آفتاب سوزان جنوب گریزان هستید بهتر است در زمستان و پاییز به صراخیه سفر کنید. اگر فرصت کافی برای گردش دارید، پیشنهاد می‌کنیم با قایق به روستاهای ساحلی و جزیره‌ای این تالاب هم سری بزنید.

همچنین در روستای تالابی صراخیه می‌توانید از اهالی ماهی نیز با قیمتی مناسب‌تر بخرید، چون شغل مردم این روستا بیشتر ماهیگیری است.  

ونیز ایران کجاست؟ | خانه‌هایی که روی آب بنا شده‌اند

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید